Motto: één team, één taak

Bryan vd Nieuwendijk Jordi de Groot Lars Kremer Ole Jansze
Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn Vink Ruben de Bruin
Verzorger: Pim van Riessen

VVZwammerdam – vv Haastrecht 2-2

Bijna traditiegetrouw spelen we de eerste wedstrijd van het seizoen thuis. Ook dit seizoen was de aftrap aan de Spoorlaan. Traditiegetrouw ook vragen van onze gasten over de situatie met die woningen aan de overkant, … we verwijzen inmiddels maar naar de recente krantenartikelen o.a. in het NRC. En hoe zit dat met die man met zijn verstopte wapens, munitie en vuurwerk. Ja, … dat ook nog, maar dat is aan de andere kant van ons Sportpark. En wat doen altijd die helicopters zo vaak boven Zwammerdam? En dat halve veld met al die geparkeerde auto’s, blijft dat zo? ‘Dat is pas sinds 2015’, … wel ludiek trouwens die tractor met die cameraman die zo mooi in de lucht ‘hangt’.

De eerste competitiewedstrijd dus, dit seizoen tegen VVH (vv Haastrecht). Een aantal jaren geleden, onder trainer Jack Harmsen, hadden we ze al eens ontmoet voor een oefenwedstrijd. Onze huidige trainer Erwin van der Zee kon voor de eerste keer over een redelijk complete selectie beschikken. Slechts een paar geblesseerde of nog geen 100% fitte spelers en iedereen was terug van vakantie. De eerste 10 minuten had Zwammerdam het gas er behoorlijk op met mooie combinaties en we gingen er als toeschouwers eens goed voor zitten, maar daarna kwamen steeds meer passes niet aan. VVH verdedigde stug zonder echt in de buurt te komen van ons doel. Totdat in de 38ste minuut een speler onverwacht hard op onze doelman schoot en die moest het antwoord schuldig blijven. Zo maar 0-1, een forse tegenvaller en ook wel enigszins tegen de verhoudingen in. Maar vlak voor rust zette Damme toch nog even druk. Eerst werkte de doelman van Haastrecht de bal net over de kruising, maar in de 45ste minuut kreeg Damme een directe vrije trap op de rand van het strafschop gebied. Justin Bons nam plaats achter de bal en knalde die keurig rechts (van achter de goal gezien), laag over de grond langs de doelman van VVH. De scheids floot onmiddellijk voor de rust (1-1).

Na rust bleef Damme iets meer op de helft van de tegenstander ‘drukken’, maar dat ging veelal gepaard met onzuivere passes. In de 59ste minuut echte een heerlijke soepel lopende aanval waarbij rechtsbuiten Mitchell Bons mooi inkopte (2-1). Vijf minuten laten schoot Haastrecht op de paal en moest Mitchell met kramp worden vervangen door Derek Boot. Ook bij VVH spelers met pijntjes. Er werd ook echt hard gewerkt op het stroeve natuurgras en zo’n veld is nu eenmaal geen lekker gesproeid biljartlaken. Aan inzet lag het allemaal niet, wel aan zuiverheid. Zo tot de 80ste minuut hield Damme, inmiddels met Jordi de Groot en Rik Twaalfhoven, goed stand. Maar Haastrecht kwam steeds vaker in de buurt van onze doelman Jaimy Groenen en in de 92ste minuut wordt dan de gelijkmaker binnen gekopt en drie minuten later fluit de scheidsrechter af. Niemand echt blij, maar wel tevreden.

Er zijn interviews gemaakt door StudioAlphen-verslaggever Cees van Leeuwen en de filmbeelden komen ongetwijfeld ook begin deze week op YouTube. Zondagmiddag komen de foto’s op onze Facebook-pagina. Volgende week naar één van de zes koplopers: het gepromoveerde v.v. Groeneweg.

• Verslag LeidenAmateurVoetbal (LAV): klik hier
  • Verslag Studio Alphen: volgt
  • Filmbeelden Studio Alphen: volgt
  • Verslag van vv Haastrecht: volgt
  • Fotoverslag Facebook: volgt
  • Hollandse Velden: klik hier

Basiself: Jaimy Groenen, Koen Woudenberg, Jeroen van Dorp, Mark Veerman, Reijer Peters, Lars Kremer, Mitchel Bons, Vlatko Lazic, Jim van Vliet, Ruben de Bruin en Justin Bons.