Motto:

Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn de Groot Ruben de Bruin
Verzorger: Vacature

Bekersucces: Woubrugge – VVZwammerdam: 1-3

VVZwammerdam heeft de 1/8e finale bereikt van het bekertoernooi voor 3e en 4e klassers dankzij een verdiende 1-3 overwinning bij Woubrugge. Uit de 3e klasse heeft zich SEV ook weten te plaatsen en LSVV ’70 nog even niet. De wedstrijd van de Leidse studenten werd helaas afgelast. Scheidsrechter Goudriaan was speciaal vroeg opgestaan, maar het was vergeefs. Bijkomend voordeel voor de studenten is dat zij nogmaals een uitverkocht stadion hebben bij de inhaalwedstrijd. En … als VVZwammerdam nog eens voor de beker en de competitie op bezoek komt, weer een uitverkocht huis.

20141115 Woubrugge VVZ 1-3 Beker

De wedstrijd Woubrugge-VVZwammerdam werd ondanks barre weersomstandigheden door een zeer talrijk publiek bezocht. Veel voetbalkenners kwamen bij het ontbreken van een behoorlijke wedstrijd in de omgeving een kijkje nemen om te zien hoe de koploper uit de 4e klasse het zou houden tegen de ambititieuze 3e klasser VVZwammerdam. De wedstrijd tussen beide ploegen liet twee gezichten zien. Zowel in het begin van de eerste als de tweede helft was Woubrugge de meerdere. Maar in het laatste half uur, zowel van de eerste als de tweede helft, was VVZwammeram baas over de wedstrijd. De wedstrijd gaf in het eerste halfuur 5 kansen te zien voor Woubrugge, waarvan 3 voor open doel. Als je daaruit niet scoort, wordt het moeilijk, zo leert een oude voetbalwet. VVZwammerdam schiep zich 5 kansen, maar minder qua scoringskans dan Woubrugge dat 3x voor open doel miste. Rond het half uur kantelde de wedstrijd. VVZwammerdam schiep zich een veldoverwicht en in de 35e minuut scoorde Maarten van Riessen de 0-1 door mistasten van het middenveld van Woubrugge. Zeven minuten later brak Kevin Bergshoeff uitstekend door op links en gaf voor op de voortdurend dreigende Mitchell Bons, die een uitstekende 1e helft speelde op de plek die meestal aan Yassine El Mariami toevalt de laatste weken: 0-2. De kansenverhouding was 7-7 in de eerste helft.
Na rust kwam Woubrugge goed opzetten. Achterin speelde Woubrugge 1 op 1 en werd VVZwammerdam zodoende vastgezet op het middenveld. Dit offensief leidde tot de 1-2 na amper 8 (!) minuten. Na nog een kans voor de thuisploeg, nam VVZwammerdam het heft echter weer in handen en schiep zich twee kansen. De tijd voor wissels was aangebroken en daar zagen we gebeuren wat in het verleden vaker het geval was in succesrijke perioden: de bank maakt het verschil. Wissel Reijer Peters ging een combinatie aan op links, brak door en passte onberispelijk op Toine Kremer die de 1-3 binnenschoot. De wedstrijd eindigde met nog twee mooie kansen voor Reijer Peters en Lars Kremer. Het bleef 1-3.