VVZwammerdam – WDS: 2 – 2

In een wedstrijd die gelijk opging was VVZwammerdam de bovenliggende partij qua aantal kansen/mogelijkheden. De stand daarin was 10 – 5. Het veldspel gaf twee verschillend spelende ploegen te zien. VVZwammerdam moest het meer van voetbaltechniek hebben, WDS van fysieke strijd. De uitslag was voor beide partijen een beetje teleurstellend. Tot 5 minuten voor tijd kon WDS zich winnaar achten, VVZwammerdam betreurde de vooral in de 1e helft gemiste kansen en de scheidsrechterlijke beslissingen die niet altijd in Zwammerdams voordeel uitvielen. Scheidsrechter van dienst floot overigens voortreffelijk.

In de 7e minuut was er een gevaarlijke voorzet van Kevin Bergshoeff die niet werd benut door een van de broers Bons. In de 22e minuut was er weer een uitstekende voorzet van Koen Woudenberg die werd gemist. In de 23e minuut moest Wouter van Valen schitterend redden op een lage schuiver. In de 29e minuut was er een prachtige aanval over een aantal schijven bij VVZwammerdam: Koen op Reijer en die op Kevin. Naast. Een minuut later besloot Kevin Bergshoeff opnieuw net naast. In de 34e minuut besloot de scheids tot geen penalty voor WDS, maar ook geen Schwalbe. Leek terechte beslissing. In de 37e minuut kwam WDS aan een open kans, maar mis.

Na rust begon VVZwammerdam met een mooie kans. In de 52e minuut werd een doelpunt van VVZwammerdam afgekeurd wegens buitenspel op waarneming van de scheidsrechter. In de 62e minuut viel de verdiende 1 – 0 door Lars Kremer die het laatste zetje gaf. VVZwammerdam drukte door en in de 67e minuut miste Bons nog een kans. In de 72e minuut was er een cruciale beslissing van de scheids die een vlagsignaal negeerde dat terecht was. WDS scoorde de 1 – 1. In de 73 minuut miste WDS een reuzenkans, maar in de 81e minuut was het toch raak: 1 – 2 . In de 86e minuut kwam VVZwammerdam toch nog langszij dank een fraaie vrije trap van Justin Bons. Dezelfde speler miste in de 89e minuut de kans op de winnende treffer voor de thuisclub.

Al met al doet VVZwammerdam in de algemene ranglijst nog mee voor nacompetitieplaatsen, maar is de kans kleiner geworden dan bij een overwinning het geval zou zijn geweest. De derde periode is verder uit het zicht geraakt door de overwinning met 0 – 6 van Schoonhoven bij CVC Reeuwijk. Volgende week op naar Linschoten.