VVZwammerdam – Van Nispen (1-5) 1-6

Hebben we zaterdagmiddag naar een stukje van het toekomstige amateurvoetbal zitten kijken? Er zijn 18 jongens die meer dan aardig kunnen ballen, maar domweg geen zin hebben in al die rompslomp die komt kijken bij een 1ste elftal in de hoofdklasse (te serieus). Maar je wilt wel op het hoogste niveau blijven spelen. Niet in het 4e van een hoofdklasser. Als je dan slim bent ga je naar een club die op zondag speelt en je vraagt of je hun 1ste elftal van de zaterdagafdeling mag zijn, … maar dan zonder al die rompslomp. Het rugnummer 14 is dan voor Jon-Joost Cornelissens (24 jaar, ex-Feyenoord, ex-Noordwijk en ex-jeugd-international) en zo scharrel je wat toppers bij elkaar. Bij voorkeur allemaal ex-Noordwijk.

Met elkaar oogt het als LSVV’70, een sympathiek groepje studenten, die er wel lol aan hebben de andere clubs in de 3e klasse schrik aan te jagen. Geen trainer, geen leider, geen verzorger, ‘onze 12e man vlagt wel’ en dus een compleet lege ‘Gasten’ dug-out aan de Spoorlaan. Supporters? Nee, ook niet. Wel lekker ouderwets papa’s en mama’s zoals bij het pupillenvoetbal. Een volledig zelfsturend team van 12 spelers, die andere zes hadden het even druk met wat anders. De Buurtzorg van het amateurvoetbal: zelfsturende teams van 12 medewerkers. Gaan we die kant uit met ons voetballen? Gewoon ontspannen voetballen? Dat wij nu net naar Koudekerk moeten volgende week om het daar op een ontspannen manier recht te zetten! We laten ons niet van de wijs brengen door rkvv Van Nispen zaterdag 1. We waren vorige week tegen DWO op de goede weg en dat blijven we!