VVSB – VVZwammerdam (0-1) 0-4

Eindje rijden naar Noordwijkerhout, maar dan heb je ook wat. Te gast bij VVSB, die 2e divisie speelt, met een prachtig grasveld op Veld 1 met meer reclameborden dan dat wij leden hebben. Maar wij spelen tegen het zaterdag-team dat heel knap 3e staat in onze 3e klasse A. En dat moest helaas op een afgetrapt kunstgrasveld. Wordt binnenkort vervangen, dat wel. We hoefden dan ook geen 8 euro entree te betalen.

Tim Kramer hier in actie speelde weer een puike wedstrijd

Op de bank zaten drie aanvallers: Justin Bons, Mitchell Bons en Rogillio Swaalep. En in de voorhoede stonden Jordi de Groot, Tim Kramer en Koen Woudenberg. En dan ga je al dromen: in de laatste 20 minuten drie verse wissels en vervolgens een walkover. Jordi, Tim en Koen hebben ze immers al helemaal kapot gespeeld. Zo ging het niet helemaal, maar het leek er toch een beetje op.
In de 7e minuut lanceerde Reijer Peters (op 10) onze rechtsbuiten Koen Woudenberg en dan weet je het tegenwoordig wel. Een mooie schuiver en verrassend snel met 0-1 voor. Maar gelijk daarna moest linksback Mark van Zoest uitvallen met een pijnlijke hamstringblessure. Geen verdedigers op de bank. Dus …. Reijer op de linksback-plaats en Justin Bons op 10. Bij toch nog een stevige wind ging het aardig gelijk op. VVSB was wat balvaster in de opbouw, maar creëerde nauwelijks kansen. Wij waren wat gevaarlijk in de counter met een mooie goal van Lars Kremer in de 36ste minuut op een voorzet van linksbuiten Tim Kramer. Maar de assistent-scheidsrechter meende buitenspel te hebben gezien en de scheidsrechter nam het over. Jammer voor ons.

Sinds vorige week weten we dat de ploeg aardig tegen de wind in kan combineren. Dus zagen de trouwe toeschouwers uit Damme de 2e helft met vertrouwen tegemoet. Het spelbeeld bleef echter identiek. Alleen nu maakte VVSB een goal na bijna 20 minuten, maar weer was een assistent-scheidrechter de spelbreker. Soms zit het tegen, soms zit het mee. Inmiddels was Rogillio in het veld gekomen en die schoot hard op de goal, de doelman kon de bal wel pareren, maar die kwam voor de voeten van Justin Bons en dat betekende 0-2 met een bekeken intikker. Een meevaller; in plaats van 1-1 een luxe 0-2 voorsprong op 25 minuten voor het einde.
Het billen knijpen kon beginnen en daarmee iedere minuut op de klok kijken. Het zal toch niet dat … rond de 80ste minuut moest invaller Justin Bons vervangen worden door zijn broer Mitchell. En toen stonden daar ineens toch twee verse aanvallers in het veld. Rogillio scoorde zelf nog even de 0-3 op aangeven van Ruben de Bruin in de 87ste minuut en Koen Woudenberg scoorde 1 minuut voor tijd de 0-4. Wellicht geflatteerd, maar het had in de laatste 20 minuten nog veel erger kunnen aflopen voor VVSB. Het collectief (14 spelers) heeft knap gewonnen!
CVC Reeuwijk heeft met 5-3 verloren van Be Fair. DWO won echter van BSC’68. De aansluiting met de Reeuwijkers is er weer. Komende week zijn we vrij (inhaalprogramma). Daarmee zijn we in de maand maart 4 keer achtereen ongeslagen gebleven. Knap! Op 6 april spelen we thuis tegen Nieuwkoop, CVC speelt dan thuis tegen VVSB en DWO speelt uit bij Blauw-Zwart. We hebben het weer in eigen hand. Houden zo!