VVZwammerdam – Linschoten : 5 – 1

VVZwammerdam heeft de  koppostie ingenomen van Lugdunum qua spelvermaak in de 3e klasse A. De club die het meeste scoort en die in totaal per wedstrijd meer dan 4 doelpunten (voor en tegen) weet te noteren, is VVZwammerdam en dat geeft veel spektakel. Zeker als er allemaal jonkies in het veld staan, met een gemiddelde leeftijd onder de 20 jaar!!! De lijn van de uitoverwinning bij WDS is voortgezet.

Kenny op weg naar de keeper van Linschoten

Het pas gepromoveerde Linschoten werd overtuigend aan de zegekar gebonden. Beide ploegen traden aan met 5 A-junioren. Een feit waar beide clubs enerzijds trots op kunnen zijn, anderzijds maar hopen dat ze over 15 jaar nog in het eerste ballen. VVZwammerdam heeft twee van dergelijke iconen vereeuwigd via een graffiti afbeelding op de muur van de kantine: Peter Kremer en Maarten van Riessen. Beiden hebben meer dan 15 jaar het eerste gediend. We hopen dus van harte dat de huidige jonkies deze voorbeelden volgen.
Vandaag  stonden bij VVZwammerdam aan de zijlijn (geschorst of geblessseerd), een handgreep: Kevin Bergshoeff, Sander Schmand, Lars Kremer, Jeroen van Dorp en Kevin Ruiter.  VVZwammerdam opende sterk. In het eerste half uur waren er 5 kansen voor VVZwammerdam, waarvan er niet een werd benut. Linschoten kon er een paar kansen tegenover stellen, maar ook zij waren niet in staat te scoren. In de 36e minuut was het dan toch raak: Via de rechterflank kwam er na een actie een kleine perfecte pass op de vijandelijke spits die het doel wist te vinden: 0 – 1. Tegen de verhouding in, maar wel de werkelijkheid. Het werd zelfs nog bijna erger voor VVZwammerdam toen een minuut later Linschoten een grote kans op 0 – 2 liet liggen.
Na rust en helemaal in het laatste half uur was alles anders. VVZwammerdam zette aan, maakte meer tempo, en schiep zich voortdurend kansen. In de 63e minuut was het eindelijk raak: Justin Bons was eindelijk eens uitgeweken naar de rechterkant, waaar hij allang door de kenners was verwacht omdat daar was de achillespees bij Linschoten lag.  Hij maakte een solo af: 1 -1. Nog geen zeven minuten later maakte Justin de 2 – 1, na een prachtige combinatie met Donny van der Neut. Nog geen twee minuten later tekende Kenny Blanken prachtig voor de 3-1. Naar het einde nam vv Linschoten steeds meer risico en dat pakte verkeerd uit. In de 85e minuut besloot de ingevallen Bryan van Delft tot 4 – 1. In de 87e minuut miste Bryan nog een reuze-kans, maar in de 90e minuut maakt hij wel de 5 – 1 op perfect aangeven van Kenny Blanken.
Volgende week volgt Nieuwkoop uit. Op voorhand een wedstrijd die je alleen kunt winnen en niet kunt verliezen ….