VVZwammerdam – LSVV 4 – 1

VVZwammerdam heeft de stijgende lijn uit de laatste wedstrijden weten door te trekken. Vorige week werd het goede spel tegen Be Fair niet beloond met 1 of 3 punten, vandaag werd het wel een voltreffer. De wedstrijd, vanwege slechte prestaties-uit geboycot door een deel van de uitsupporters van LSVV’70, was 18 seconden oud toen VVZwammerdam al aan een voorsprong kwam. Een verre pass bereikte de vrijgelaten Donny van der Neut die resoluut scoorde: 1-0.

Rots in de branding Sander Schmand in actie

LSVV probeerde snel de zaken recht te trekken om de later arriverende supporters (Tifosi) alsnog aan zich te binden. Binnen 1 minuut misten zij een reuzenkans. Daarna ging het op en neer. Koen Woudenberg had een kans op een treffer. In de 6e minuut gebeurde het aan de overkant. De scheidsrechter nam een vlagsignaal van de grensrechter niet over, tot verrassing van het publiek, en LSVV kon door voor de gelijkmaker: 1 -1. Na nog een kans voor LSVV was het de beurt aan Koen Woudenberg die in de 21e minuut keihard voorzette, daar waar niemand opdook. In de 32 minuut kreeg Mitchell Bons het op zijn heupen, speelde een paar man uit en schoot de 2 – 1 binnen met een onvervalste punter. Een minuut later kreeg Koen nog een kans. In de 38e minuut was het wel weer raak door Daniel van Leeuwen die beheerst binnenschoot: 3-1.
Na rust viel VVZwammerdam wat terug. Na een kans vlak na rust voor Donny van der Neut, alleen voor de keeper, kwam er nog wel een bal tegen de lat door Daniel van Leeuwen in minuut 63, maar kreeg LSVV meer vat op het spel. Er werd het laatste kwart van de wedstrijd stevig druk op VVZwammerdam uitgeoefend. In minuut 81 kwam er een penalty van de laatste kans voor LSVV: die werd gemist. Aan de andere kant miste Daniel van Leeuwen eerst een reuzenkans om daarna alsnog in de 93 minuut zijn 2e doelpunt aan te tekenen: 4-1. Volledige verdiend, maar soms onrustig, haalde VVZwammerdam zijn 2e 3-punter opgelucht binnen.
Volgende week naar BSC, de wedstrijd die zal laten zien of het jeugdige VVZwammerdam het geroutineerde BSC kan verschalken. In lijn met de afgelopen weken zou dat geen verrassing zijn.
NB: de kantine werd bestormd door de Tifosi van LSVV’70, … met als resultaat: de broodjes bal bleken volledig UITVERKOCHT. Ze zullen zwaar op de maag hebben gelegen tijdens de terugreis naar Leiden.