Motto:

Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn de Groot Ruben de Bruin
Verzorger: Vacature

VVLinschoten – VVZwammerdam: 2 – 3

VVZwammerdam is er, dankzij 3 Kremer-doelpunten, in geslaagd het competitieslot uiterst spannend te maken, voor zichzelf en voor de concurrentie, door uit te winnen bij VVLinschoten. VVZwammerdam houdt de druk vol op de koploper in de 3e periode: Schoonhoven. Schoonhoven staat 2 punten voor in de periodestand, maar er zijn nog 2 wedstrijden (6 punten) te gaan. Komende zaterdag de kraker thuis tegen Nieuwkoop, terwijl Schoonhoven uit speelt tegen kampioen en alleenheerser Lugdunum. VVZwammerdam gaat de kampioen in 1 aspect voor en dat is het aantal gescoorde doelpunten. VVZwammerdam loopt nu zelfs 1 doelpunt voor op Lugdunum.

De overwinning in en tegen Linschoten kwam pas in de slotseconden tot stand, maar had al eerder gestalte kunnen en moeten krijgen.  Vooral in de eerste helft domineerde VVZwammerdam de wedstrijd. In het eerste kwartier misten Justin Bons en Kenny Blanken prima kansen. Na een oprisping van Linschoten maakte Lars Kremer verdiend de 0 – 1 uit een penalty in de 16e minuut. Na een kans voor Linschoten in de 20e minuut was het de beurt aan VVZwammerdam. Mitchell Bons miste een vrije kans voor de keeper. In de 26e minuut kwam Linschoten langszij via een gelukkige lob via verdediger Gerald van Asselt’s rug: 1 – 1. In minuut 39 scoorde VVZwammerdam de 1 – 2 uit een listig genomen vrije trap van Toine Kremer (foto) die door iedereen werd gemist. VVZwammerdam drukte door en Kenny Blanken, ijverig als altijd, miste in de 40e en 41e minuut twee kansen.

Na rust startte VVZwammerdam waar het was gebleven: aanvallend de sterkere zijn. In de 52e minuut bereikte een prachtige pass van Toine Kremer Mitchell Bons, die jammerlijk over het doel besloot. Daarna kreeg Linschoten nog een kans in de 56e minuut, gevolgd door eentje voor VVZwammerdam in de 69e minuut. Een kwartier voor tijd kwam Linschoten onverwacht toch langszij via een verre vrije trap en een kopbal bij de 2e paal. Daarna werd het een alles-of-niets-partij voor beide teams. Linschoten moest zich zien te behoeden voor puntverlies in verband met nacompetitie voor degradatie, VVZwammerdam wilde de kansen op de 3e periodetitel instandhouden. In de 80e minuut schoot Toine Kremer uit vrije positie over. In de 92e minuut schoot Justin Bons net naast. VVZwammerdam bleef aandringen, gesteund door aanvallende wissels. In de slotseconden schoot Lars Kremer met zijn laatste krachten de winnende treffer binnen: 2 – 3.

Volgende week thuis tegen Nieuwkoop wordt een soort halve finale voor beide teams en steun van een grote schare supporters van beide zijden wordt verwacht. De laatste thuiswedstrijd van het seizoen wordt opgeluisterd met enig feestgedruis, waarover later meer.