VVZwammerdam – VVKoudekerk: 3 – 1

De derby VVZwammerdam – VVKoudekerk staat al een reeks van jaren garant voor spektakel, spanning en wat dies meer zij. Vandaag was het niet anders. Twee ploegen die niet minder dan de drie punten wilden binnenhalen. Koudekerk met nog een kleine kans op een periodetitel, VVZwammerdam met het doel in het linkerrrijtje mee te gaan doen. De wedstrijd bood alles wat de liefhebber ervan verwacht: kansen over en weer, een scheidsrechter die erin kan meegaan, een zonnetje, …
20161030 KennyBlanken
                                 Kenny Blanken scoort de 3-1

In de 8e minuut kreeg VVKoudekerk de eerste kans en niet de enige in de 1e helft. Maar al vlak daarna in de 10e minuut miste Kenny Blanken een kopbalkans op de 1 – 0. In de 14e minuut miste vervolgens VVKoudekerk een moooie kans en daarna trad een soort wapenstilstand aan waarbij VVKoudekerk wat sterker voor de dag kwam, maar VVZwammerdam weinig weggaf. In minuut 42 kreeg Justin Bons een geweldige kopbalkans, maar dat ging mis. Toch viel plots toch een treffer. Uit een verdachte buitenspelsituatie kon VVKoudekerk uitbreken en afronden: 0 – 1. Vlak voor rust kreeg VVZwammerdam nog een reuzenkans, maar dat ging net mis.

Na rust was de veldverhouding nog steeds in het voordeel van VVKoudekerk. Uit het vrijwel niets scoorde Toine Kremer de 1 – 1. De keeper stond verkeerd opgesteld en Toine rondde nuchter af. De ban was daarmee gebroken. VVZwammerdam kon zich tweemaal goed onder de druk van VVKoudekerk uit spelen. In de 65e minuut scoorde Kenny Blanken de 2 – 1. Amper 4 minuten later scoorde weer Kenny Blanken de 3 – 1. In de 73e minuut kreeg VVKoudekerk in een aanval drie kansen op een rij, maar scoorde niet. De laatste kans in de wedstrijd was in de 80e minuut toen Koen Woudenberg alleen voor de keeper kwam, maar een stift zag mislukken. Deze overwinning toont aan dat iedereen van iedereen kan winnen in deze klasse.
Dat biedt ook weer perspectief naar komende zaterdag wanneer VVZwammerdam koploper Lugdunum ontvangt. Een mooie kans om aansluiting met de top te krijgen.