VVZwammerdam – MMO 4-0

Met een klinkende 4-0 overwinning werd MMO terug, na ook hun buitengewoon gezellige (!) derde helft, naar huis gestuurd. In de 7e minuut maakten we de eerste goal en na 26 minuten was het al 4-0 met oogstrelend voetbal. Binnen 20 minuten dus vier doelpunten. Nummer 3 en 4 binnen een minuut. Je kunt je hooguit afvragen wat er daarna nog is gebeurd, MMO heeft twee keer op de goal geschoten: een keer over in de eerste helft en in de 2e helft keerde doelman Maico de Chatinier vlak voor het eindsignaal een uitgelezen kans om de eer voor de mannen uit Hoogmade te redden. De groenen hebben zich daarmee ongeslagen geplaatst voor de 2e ronde van de KNVB-beker op zaterdag 22 oktober 2022!!! Save the date. Al was het maar omdat dit ook onze oprichtingsdatum is (in 1948).

Ten opzichte van de eerste twee wedstrijden waren er drie vaste krachten niet bij: Koen, Jim en Thom. We hebben dit seizoen een brede selectie en dat bood de trainers Erwin van der Zee en Peter Kremer de mogelijkheid te testen hoe breed de selectie inderdaad is en dat gebeurde dan ook met extra behulp in de 2e helft van Derek Boot en Stan de Groot – beiden uit de JO23 en het nieuwe lid Chris Moors (ex-Rohda’76).

Laten we het inderdaad maar ‘Totaalvoetbal” noemen (voor spelers zelf  – klik even hier op Wikipedia – een begrip uit 1969. Uit de tijd van Ernst Happel, Rinus Michiels en Johan Cruyff. De jaren dat we twee keer de WK-finale haalden in 1974 en 1978. Daar lijkt het toch het meeste op en dan kunnen we ook iedere wedstrijd met een korter verslag afdoen. We speelden Totaalvoetbal met een hoofdletter T. De goals werden gemaakt gemaakt door Jordi de Groot in 7e minuut (op aangeven van rechtsbuiten Rick Vogels), door Justin Bons in de 22e minuut (op aangeven van spits Jordi de Groot), door weer Justin Bons in 25ste minuut doelpunt drie (nu op aangeven van linksback Reijer Peters) en tenslotte weer Jordi de Groot in de 26e minuut (aangever niet gezien, nog te druk met de administratie van de 3e goal). En het had toen al 5-0 kunnen wezen als de doelman van MMO niet zeer adequaat had gereageerd op een afstandsschot van Reijer Peters na ruim een kwartier en het had 6-0 kunnen wezen met de rust als rechtback Martijn Vink binnen had gekopt i.p.v. net over.

Na de vier goals is er nog een uur gebald waarbij we aan één stuk door stonden op de helft van MMO zonder door te drukken. In de tweede helft werden Lars Kremer en Morris van Vliet met pijntjes vervangen door debutant Derk Boot (wat een talent) en Chris Moors maakte zijn opwachting op het middenveld. De beste kans was – van inmiddels spits Reijer Peters – al langs de doelman, maar werd toch nog op de lijn op miraculeuze wijze gekeerd door een verdediger.

Kortom  het was genieten, 6-0 was ook mooi geweest, maar het vertoonde spel – en de brede selectie – geeft gefundeerde hoop op een prachtige competitie 2022/2023 die komende week start tegen Siveo’60. Thuis aan de Spoorlaan met vooraf een kort optreden van UDI-Dans om de seizoensstart te vieren. De wedstrijdfoto’s komen in de loop van de dag ook op onze Social Media. #Totaalvoetbal