VVZwammerdam – sv Zevenhoven 1-2

Het leek voor VVZwammerdam een mooie voetbalmiddag te worden. Na een kwartier werd het 1-0 door een prima aanval die Koen Woudenberg ook nog eens wonderschoon afrondde. In de 25ste minuut werd Koen ‘voor straf’ helemaal van de mat geveegd met maar één intentie. De scheidsrechter liet het bij een gele kaart. Waar het bij rust al 3-0 had moeten zijn gingen we in ieder geval ‘de thee’ in met het idee, dat het uitstel van executie was. Het tegendeel bleek het geval.

Koen lepelt de bal perfect over de doelman (1-0)

In de eerste helft liep het aanvankelijk weer van een leien dakje, behalve te weinig doelpunten. Maar in de 2e helft ging het ernstig mis, zoals het dit seizoen nog niet mis is gegaan. Misschien is de oorzaak simpel: drie wedstrijden om het echie in acht dagen is gewoon teveel van het goede. We zijn immers geen profs.

In de tweede helft liepen we letterlijk en figuurlijk achter de feiten (de tegenstanders) aan zonder er ook nog maar enig grip op te krijgen. Doelman Chris van Riessen wist echter met vooral kunst en nog meer vliegwerk zijn doel schoon te houden. Uiteindelijk kreeg Zevenhoven in de 70ste minuut een strafschop die onberispelijk werd ingeschoten. Tien minuten later was het 1-2 en dat bleef het verder ook. Er zat eenvoudig niet genoeg ‘puf’ meer in en de motor haperde. Zevenhoven kreeg uiteindelijk vier gele kaarten voor behoorlijke overtredingen.

Er bleef nog iets over om te glimlachen omdat de spelers van Zevenhoven tot acht keer toe verkeerd ingooiden. Dat was dan nog een troost: een leercurve op dat deelgebiedje van nul en vervolgens de scheidsrechter de schuld geven. Niets menselijks is ons voetballers vreemd.

Inmiddels 2e op de ranglijst. Woerden wist van Rohda’76 in Bodegraven te winnen met maar liefst 0-4 en is nu de trotse koploper. Volgende week mogen wij voor het eerst naar Harmelen om de degens te kruizen met nummer 3 van de ranglijst: SCH’44. Alweer een 6 punten wedstrijd! Deze week verder geen midweeks-programma. Dat scheelt in ieder geval, volgende week zaterdag uitgerust en fris aan de start om 14:30 uur. Zevenhoven is overigens keurig op weg de 2e periode te winnen en staat inmiddels 4e in de competitie na 14 wedstrijden.

Het verslag op 0172Sport: Zevenhoven wint van sterk Zwammerdam