Motto:

Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn de Groot Ruben de Bruin
Verzorger: Vacature

VVZwammerdam – Kagia: 0-2

Onder uitstekende leiding van scheids Doorduin kwam VVZwammerdam tot een van zijn betere voetbalwedstrijden van dit seizoen. De beloning met 1 of 3 punten kwam er niet voor de thuisclub.  In ieder geval was VVZwammerdam-Kagia een schouwspel van de bovenste plank waar je niet iedere week op de prof- of amateurvelden voetbalvelden op getracteerd wordt. De eerste helft was voor Kagia, de tweede voor VVZwammerdam. Kagia stond op kantelen gedurende bijna de hele tweede helft maar besliste de wedstrijd plotseling in de 83e minuut.

IMG 4512 Kopie
                         Mitchell Bons met een mooie kans op de 1-0 voor Damme

Kagia kwam als sterkste uit de startblokken. Het eerste half uur werd door de gasten vol op de aanval gespeeld waarbij de vleugels goed werden ingeschakeld en de middenvelders voortdurend aansloten. VVZwammerdam kon zich daar pas gaandeweg onderuit spelen en vanaf dat moment was het een prachtige pot voetbal die alle kanten op kon. In de periode waarin Kagia een overwicht had, wist het zich verschillende kansen te scheppen en er dankzij uitstekend keeperswerk van Wouter van Valen maar 1 te verzilveren: in de 35e minuut werd de VVZwammerdamdefensie uitgetikt en was Wouter kansloos: 0-1. Maar daarvoor hadden onze Mitchells (Bons en Henkes) ook al elk een mooie kans gemist. VVZwammerdam kwam nog goed weg dat het geen 0-2 werd in het slotkwartier van de eerste helft. Wat zou de tweede helft bieden? Zou Kagia dit vol kunnen houden (Red Bull?). Nee dus. VVZwammerdam daarentegen speelde de tweede helft de pannen van het dak. In dat eerste half uur na rust was de Kagiakeeper een geweldige sta-in-de-weg. Zelfs een inzet van Reijer Peters in de 22e minuut van twee meter afstand ranselde hij eruit. Keer op keer brak VVZwammerdam door de Kagialinies, maar de verdiende 1-1 viel maar niet. Juist toen het offensief en de krachten wat wegebden sloeg Kagia weer toe: 0-2 tegen het slot van de wedstrijd. Deze wedstrijd was in zeker opzicht een graadmeter waar VVZwammerdam nu staat in vergelijking met het begin van het seizoen. Uit tegen Kagia werd toen een pijnlijke nederlaag geleden waarbij de groenwitten niet heel veel in te brengen hadden. Nu was er sprake van een echte wedstrijd waarin VVZwammerdam bij vlagen liet zien mee te kunnen met de beste ploegen in deze afdeling. Als je tijdens die vlagen ook weet te scoren, doe je echt mee. Kijken of het volgende week, tegen de absolute topper in 3A, SEV, weer lukt om goed te spelen en dan misschien ook een beloning te krijgen.

IMG 4434 Kopie
                                                                  De toss

IMG 4448 Kopie
                                Lars Kremer gevaarlijk voor het doel