VVZwammerdam – Kickers’69 5-1

Zaterdag 12 augustus de eerste oefenwedstrijd voor het komende seizoen. Een weerzien van vrienden, familie, de scheidrechter en kennissen tegen Kickers uit Leimuiden aan de Spoorlaan.  Zoals wel vaker zijn we door de vakantieperikelen nog niet helemaal compleet en Lowlands is komende week ook nog nadrukkelijk aanwezig in Zwammerdam (als spelbreker). Dat biedt kansen voor de jongelui uit het 2e en die kansen werden vandaag al gegrepen. Zo gaan die dingen en gisteren (vrijdag) werd ook het volledige competitieprogramma bekend. Daarover later meer in dit artikel.

De drie broers Van Vliet!

Damme trad aan met een bekend gezelschap en zoals altijd zijn we reuze gastvrij. In de 3e minuut was het al 0-1 en in de 8e minuut was Kickers zo aardig een tweede cadeautje niet uit te pakken. In plaats van 0-2 bleef het 0-1. In de 25ste minuut bracht Jim van Vliet tegen zijn twee broers de 1-1 op het elektronische scorebord (het werkte nog). Met dank voor de fraaie assist aan Ruben de Bruin (op 10). Het was op de uitstekend geprepareerde natuurgrasmat verder van onze kant bepaald geen beste eerste helft. We misten weliswaar een viertal vaste krachten (Jordi, Morris, Reijer, Thom) en de drie nieuwkomers (Kees, Lars, Mark), maar het spel was gewoon (nog) onder de maat. Rusten dus met een 1-1 stand.

Na de thee echter een drietal jeugdspelers (uit het 2e) erin (Stan, Thijs & Rik) en dat hielp gelijk. Justin Bons, de hele wedstrijd al goed op dreef, maakte de 2-1 in de 48ste minuut en duidelijk bleek dat bij Kickers (gedegradeerd naar de 5e klasse) het beste er af was. In de 60ste minuut scoorde rechtsbuiten Stan de Groot de 3-1 na een mooie assist van aanvoerder Lars Kremer, die de bal prima kreeg aangespeeld door Justin Bons in zijn rol achter de spitsen. Verder goed positiespel in het verloop van de 2e helft en in de laatste tien minuten maakte Damme nog twee goals in de 83ste en 86ste minuut via Koen Woudenberg en weer Jim van Vliet op uitstekend aangeven van linksback Rik 12hoven waardoor er uiteindelijk een terechte 5-1 op het ING-scorebord kwam te staan. Met dank aan de goed leidende scheidsrechter Joop Kok, die de gelegenheidsgrensrechter van Kickers’69 ook nog een lesje gaf hoe je dat beroep adequaat uitvoert. Vlaggen is immers ook een vak.

De 2e oefenwedstrijd dinsdagavond aanstaande tegen avv Alphen is toch bij ons thuis door omstandigheden. We zien iedereen weer graag uiterlijk om 19:30 uur aan de Spoorlaan.

Even voor uw competitie-agenda:

1. 23-09: VVZwammerdam – BSC’68
  2. 30-09: Docos – VVZwammerdam