Kunstgras geopend

Vandaag is het nieuwe kunstgrasveld geopend door onze eigen pupillen in samenwerking met wethouder Michel du Chatinier. Nadat voorzitter Jaap Peters en projectleider Jozef Kindt mooie woorden hadden gericht aan alle deelnemende partijen was de beurt aan de ‘groepsfoto’ waarbij de cheerleaders, de pupillen en de wethouder op de foto gingen. De pupillen schoten elk hun bal in het doel op Veld 2. Het kunstgrasveld bewees op deze openingsdag meteen zijn waarde. In plaats van 1 werden er zeven wedstrijden thuis afgewerkt. Naast puntenwinst voor de F-pupillen, de D2, de Vrouwen, het 2e, de A en het 3e werd er maar 1 nederlaag geleden. Het 1ste werd met de neus op de feite gedrukt door buurman Rohda’76. Doordat uw verslaggever druk was met het gehele gebeuren dit keer geen verslag. Wel is bij gerucht vernomen dat het spelconcept en de spelinstelling voor verbetering vatbaaar zijn. Dus: iedereen aan het werk! We weten niet anders.

20150905 OpeningKunstgras

Op Studio Alphen staat zaterdagavond het volgende verslag;Genante vertoning Zwammerdam tegen Rohda’76

ZWAMMERDAM – Zwammerdam-Rohda ’76, oftewel Zwammerdam-Bodegraven, is een van de belangrijkste wedstrijden van het jaar voor Zwammerdam. Maar dat was zaterdag niet te zien. Het uit de vierde klasse gepromoveerde Rohda ’76 won met maar liefst 1-7 van de ploeg van trainer Rob de Lange.

Het was een feestdag voor Damme, vanwege de opening van het op eigen initiatief gerealiseerde nieuwe kunstgrasveld. Het vlaggenschip liet zich rondom de openingsfestiviteiten naar de slachtbank brengen door Rohda. Met name in het centrum van de verdediging was Zwammerdam zwak. De 0-1 in de vijftiende minuut werd nog wel snel opgevolgd door de gelijkmaker van Maarten van Riessen. Het keurkorps van oud-Alphen-trainer Boris van Es kwam halverwege de eerste helft op 1-2 en scoorde na rust nog vijf maal.