Motto:

Verzorger: Vacature

VVZwammerdam bekert verder

20151121 theroadtothefinal
VVZwammerdam heeft op het kunstgras voor de beker een leuke wedstrijd gespeeld. Dat gebeurde door omstandigheden in een nieuwe opstelling. In die basisopstelling was plaats voor de A-junioren Koen Woudenberg (middenveld)  en Stork Drexhage (achterhoede). Zodoende was er heel veel origineel-Damse jeugd in de ploeg te bewonderen.

151121 43 VVZ Verburch 2 2 Kopie Kopie
             Wouter van Valen stopt hier de beslissende penalty

• Beluister hier het interview van Leiden-Amateur-Voetbal met onze doelwachter Wouter van Valen: klik hier
  • Rob de Lange hunkert naar winterstop: klik hier

Het enthousiasme spatte ervan af vanaf het begin van de wedstrijd. Al in de 7e minuut stuurde Koen Woudenberg, spelend achter de spitsen, Justin Bons op rechts knap weg. Hij kapte zich mooi vrij en schoot in de verste hoek raak: 1-0. VVZwammerdam zette deze lijn goed door, maar het was Verburch dat in de 35e en 44e minuut de score omboog naar 1-2.
Na rust kreeg VVZwammerdam de betere kansen, maar ook vv Verburch kwam er enkele keren goed door. Er kwamen haast niet te missen kansen voor Justin Bons en Kevin Bergshoeff zodat de supporters al begonnen te vrezen voor een nederlaag. Maar de ploeg in het veld dacht daar toch anders over. In de 88e minuut maakte Toine Kremer toch nog de gelijkmaker. In de slotminuut kopte Kevin Bergshoeff net naast, anders was het gelijk beslist geweest. Nu werden het penalties.
Daarin heeft VVZwammerdam zo langzamerhand een reputatie. Weer was het Wouter van Valen die twee missers van ploeggenoten meer dan compenseerde door drie penalties te stoppen. De 7e penaltyronde was beslissend: 5-4. Scheidsrechter Maurice Scherpenhuyzen uit Spijkenisse leidde de sportieve wedstrijd overigens voortreffelijk. In de volgende bekerronde (waarschijnlijk op 19 december) gaat VVZwammerdam op bezoek bij CVC Reeuwijk.
Dit was de line-up die we hebben getwitterd aan het begin van de wedstrijd met de beide debutanten uit de A1.

151121 Opstelling Thuis Verburch