VVZwammerdam – DWO 0-1

De wedstrijd DWO-VVZwammerdam werd in verband met het 65-jarig bestaan van VVZwammerdam gespeeld aan de Spoorlaan in Zwammerdam. VVZwammerdam mocht daarbij als cadeau van DWO dankbaar een prachtig in schilderijlijst gefigureerd shirt van de bezoekende partij in ontvangst nemen. Klasse van DWO om ons feestje luister bij te zeten door bij ons te komen voetballen! De wedstrijd zelf dan.
IMG 1660 Kopie

En of de bal over de lijn was! Oordeel zelf.

De opening was voor VVZwammerdam dat zich snel een kans wist te verwerven, maar helaas mis. In de loop van de 1e helft voltrok zich een interessant veldspel waarbij VVZwammerdam meer dan opgewassen bleek tegen de mogelijke winnaar van de 1e periodetitel. Na een dot van een kans van DWO was het VVZwammerdam dat tot tweemaal toe een doelrijpe kans niet wist te vezilveren. Dat bleek op de eindafrekening zwaar mee te tellen, want DWO geeft in principe nooit kansen zomaar weg (pas twee tegendoelpunten!). De verdediging van de Zoetermeerders staat als een huis en de gele kaarten worden ook nog eens een keer slim met elkaar gedeeld (allemaal eentje).
IMG 7153 Kopie
Onze voorzitter kreeg voorafgaand aan de wedstrijd van DWO een cadeau aangeboden

Het was deze slimmigheid die de bezoekers de 2e helft aan de winst hielp. 10 Minuten na rust kwam DWO op voorsprong en daarna was er van een wedstrijd geen sprake meer. VVZwammerdam durfde niet echt aan te zetten voor een offensief, bang als het was afgeslacht te worden als tegen SEV. DWO besloot om een kwartier, bij elkaar opgeteld, op het warme gras te gaan liggen met een reeks aan pijntjes. Leuk voor de toeschouwers werd het niet meer en de keeper van DWO begon uit verveling ook maar een gesprekje met de zijlijn. Positief was dat de ploeg van VVZwammerdam gediscliplineerd bleef spelen en op die manier ook nog enkele mogelijkheden kreeg op de gelijkmaker. DWO bleef leunen op stug verdedigen, waarbij het veldspel bleek uitviel. VVZwammerdam bleek geen plan B te hebben door bijvoorbeeld 10 meter verder vooruit te voetballen en het de tegenstander wat moeilijker te maken. Een wedstrijd dus waarin DWO revanche nam voor de door hen onverdiende verloren wedstrijd van een paar jaar geleden, toen VVZwammerdam als bij een wonder aan het langste eind trok in de beslissingswedstrijd voor promotie naar de 3e klasse.

IMG 7137 Kopie
Ons oudst (72 jaar) nog spelend lid Jaap Koster en pupil van de week Ruben Stolwijk
werden ,ter ere van het 65 jarig bestaan, met een helicopter ingevlogen en afgezet op
de middenstip. Het was een geweldige ervaring voor beide.

IMG 1575 Kopie
                                                  Gespannen koppies

IMG 7162 Kopie
                                   De beide team betreden het veld