vv Koudekerk – VVZwammerdam 3-3

Net als tegen Velo (oefenwedstrijd), één van onze betere wedstrijden afgelopen zaterdag (14 oktober) bij en in Koudekerk. En met een probeersel: een 2-3-3-2 opstelling, …. tussen de oogharen doorkijkend althans. Met vier linies spelen is altijd leuker, omdat de meeste tegenstanders met drie linies spelen (4-3-3). Dat geeft sowieso de nodige verwarring bij de tegenpartij: wie dekt nu wie? Koudekerk kreeg er nauwelijks grip op.

In de 4e minuut, maar dat had al eerder gekund, was het 0-1 door Koen Woudenberg (één van de twee spitsen). Koudekerk kreeg helemaal geen vat op ons spel en het had maar zo al snel kunnen uitlopen naar 3-0. Maar Damme grossierde in gemiste kansen. Na ruim een half uur was het dan toch 0-2 door een uitstekende kopbal van Jim van Vliet. Zwammerdam bleef alsmaar in beweging en de spelers van Koudekerk kreeg er geen grip op. Maar in plaats van drie of vier nul met de rust bleef het 0-2 zonder dat onze doelman of onze grensrechter ook maar wat te doen had. Onze assistent-grensrechter sprak achteraf over een ATV-dag.

Maar na zo’n tien minuten na rust waren er ineens twee aanvallen door de Koude-Kerkers met een dodelijke effectiviteit en overigens schitterende goals waarbij onze doelman Chris van Riessen geen schijn van kan had en was het 2-2 in de 52ste en 54ste minuut. Bij de Groenhemden was sprake van enige verwarring. Maar de mannen grepen toch weer het overwicht terug en in 65ste minuut maakte Ruben de Bruin op een assist van wing-back Reijer Peters de 2-3. Daarna hadden we de wedstrijd weer in de tas na 90 minuten, net als vorige week tegen sv Aarlanderveen.

Maar sinds de WK in Qatar (2022) hebben we nog een soort 3e helft. Het duurt en het duurt, … dan verslapt kennelijk onze aandacht, er wordt nog wat gewisseld en dan slaat het noodlot toe. Net als afgelopen week, voor iedereen geweldig, maar niet als je een groen hart hebt, slaat de rampspoed toe. In de laatste minuut een goal, maar het kan nog erger:  in de laatste minuut een eigen goal. ….. Daar wordt je stil van … dit kan niet (weer) waar zijn???

Eerlijk is eerlijk, daarom is voetbal zo’n geweldig spelletje. We weten het allemaal! Soms zit het mee, soms zit het tegen. Maar het was een heerlijke middag daar aan de Gruttolaan in Koudekerk, al was het maar door de Pupil van de Week: Keet (spreek uit Kate). Vraag aan Keet: ‘Wat was het hoogtepunt voor je deze middag?’ ‘Mijn doelpunt, die doelman was kansloos, ondanks dat hij dook’. Daar doen we het uiteindelijk allemaal voor. We zouden het bijna vergeten. Dank je wel, Chris.

Over twee weken thuis tegen sv Zevenhoven, …. wordt vast weer zo’n heerlijk voetbalfeestje.

• Verslag van LeidenAmateurVoetbal (klik hier)
  • Interviews met Cees van Leeuwen van Studio Alphen (klik hier)
  • TV-Beelden van Studio Alphen volgen maandagavond (klik hier)
  • Verslag op de website van vv Koudekerk volgt nog (klik hier)