sv Soccer Boys – VVZwammerdam 2-1

Om maar met de deur in huis te vallen: Soccer Boys uit Bleiswijk (800 leden) is de beste ploeg waartegen we tot dusver hebben gespeeld de afgelopen acht wedstrijden (5 in de competitie en 3 in de beker). Damme was het eerste half uur de baas, het andere uur waren de mannen uit Bleiswijk optisch sterker. We kwamen met 0-1 voor en voor de pauze was het nog 1-1. Zo rond de laatste minuut van de wedstrijd benutte de Voetbal Boys een strafschop. In de blessuretijd had het nog 2-2 kunnen worden, maar hun doelman haalde de bal van middenvelder Ruben de Bruin fantastisch uit de winkelhaak van de goal.

De omstandigheden waren niet best; we moesten van het natuurgras uitwijken naar het kunstgras-bijveld, maar dat had wel verlichting en dat bleek in de tweede helft erg goed uit te komen. En dan alsmaar die gestaag vallende regen. Het eerste half uur waren we duidelijk de bovenliggende partij en daarmee werd ook gelijk duidelijk dat alle ploegen in de 3e klasse A aan elkaar gewaagd zijn. Het is en wordt een fantastisch voetbalseizoen.

We startten met de opstelling waarmee we vorige week vier goals maakten in de 2e helft tegen sv Zevenhoven: Morris van Vliet was nog geblesseerd en Thom de Bruin verving hem. Onze manier van spelen met wing-backs en ‘vier linies in de praktijk’ schept verwarring, Wie dekt wie? Toch wist Soccer Boys (SB) met geraffineerde aanvallen toch voor de goal van Jaimy Groenen te komen. En die goal verdedigde hij met verve. Martijn Vink had in 3e minuut al een mooie kans, Jaimy Groenen had een schitterende actie in de 20ste minuut, maar in de 24ste minuut scoorde zwervende spits Jim van Vliet de 0-1. Kat in het bakkie, op weg naar het linkerrijtje. Maar zo rond de 35ste minuut kwam het keerpunt in de wedstrijd. SB kreeg een drietal kansen en kansjes achter elkaar en scoorde 1-1.

Na rust, dezelfde vervelende weersomstandigheden (‘herfstweer’ heet dat) en het was inmiddels dusdanig donker dat de veldverlichting al aan moest na de 60ste minuut, al was het maar vanwege de foto’s (die volgen hopelijk zondagmiddag: de camera werd ook nat). Na de eerste tien minuten was het al wel duidelijk: Damme in het zwarte uit-shirt liep achter de feiten aan. Toch gaf de Damse verdediging echter geen krimp en leken we af te stevenen op een zwaar bevochten 1-1. Gerald kwam voor Justin in het veld, Jordi had al eerder Koen vervangen en new-kid-on-the-block Thijs Captein verweerde zich dapper op de plek van aanvoerder Lars Kremer.

En dan ongeveer in de laatste minuut van de wedstrijd vergreep Mark Veerman zich aan een speler van Soccer Boys net buiten het strafschopgebied, maar die liet zich slim vallen in het strafschopgebied. De goed fluitende scheidsrechter Suleiman besloot tot een strafschop. Soccer Boys heeft, net als wij, ook geen VAR, … … en de scheids heeft dus altijd gelijk: afspraak is afspraak. Onberispelijk werd de bal binnen geschoten: 2-1. (zie hieronder de spelregels: 2d is het goede antwoord).

Strafschop

In de blessuretijd hadden we nog 2-2 kunnen maken, maar de doelman van Soccer Boys haalde de bal uit de kruising, Jammer, hadden we samen een feestje gevierd met zanger Ger na het douchen. Nu staat Soccer Boys gedeeld eerste en wij nog steeds op 10. Volgende week thuis tegen Lugdunum, de nummer 11, die tegen RKDES (de andere nummer 1) deze zaterdag gelijk speelden in Leiden. Knap! We begonnen er al mee in dit verslag: 14 min of meer gelijkwaardige ploegen in deze 3e Klasse A.  Iedere week scherp als een mes! Het is even niet anders.

Volgt nog in de loop van de zondag:

• Interviews door verslaggever Cees van Leeuwen (Studio Alphen). klik hier
  • Verslag Leiden Amateur Voetbal: Interview met Jim van Vliet.  klik hier
  • Verslag sv Soccer Boys (is er vooralsnog niet)
  • Foto’s op onze Facebook (@meerdaneenvereniging). klik hier
  • Mini-verslag staat inmiddels op onze Instagram (ga naar VVZwammerdam)
  • De strafschop staat als video op onze Twitter c.q. X-account (ga naar @VVZwammerdam)