Motto: één team, één taak

Bryan vd Nieuwendijk Jordi de Groot Lars Kremer Ole Jansze
Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn Vink Ruben de Bruin
Verzorger: Pim van Riessen

VVZwammerdam – vv VEP 4-1

Het was een bijzondere middag aan de Spoorlaan. Normaal wil je winnen, … voetballen en gelijktijdig schaken is een bijzondere relatie. Offeren we eerst een stuk op, verliezen van VEP, om later een grotere vis binnen te halen? Dan heb je nog de realiteit van alledag en het per goal doorgeven van tussenstanden in de WhatsApp-groep van Klasse 4B. De gemiddelde toeschouwer weet dat allemaal niet, die wil gewoon graag dat Damme wint. Voetballen en dus niet ondertussen ook nog eens schaken.

In de eerste helft bood VEP prima weerstand en na ruim een kwartier was het 0-1. Doelman Du Chatinier moest een paar keer handelend optreden om erger te voorkomen, maar in het laatste kwartier van de eerste helft kwam de thuisploeg steeds beter in de wedstrijd en de ene na de andere mooie aanval golfde het strafschop gebied van VEP binnen. Maar ook de doelman van VEP (met rugnummer 40) speelde een uitstekende wedstrijd. Vlak voor rust werd het toch nog 1-1 (Jordi de Groot) en dat maakte het mogelijk als buitenstanders aan de lijn (de beste stuurlui) weer te gaan schaken. Rohda’76 stond achter bij SPV met de rust. En favoriet voor de 4e plek Linschoten liep de hele middag achter de feiten aan tegen Be Fair. En degradatiekandidaat WDS stond verdienstelijke voor tegen Siveo’60 met 1-0.

Na rust werd Damme sterker & sterker en vooral met prima combinatievoetbal: de ene mooie aanval golfde over de ander heen. Linksback Reijer Peters schoof door de linies en maakte keurig de 2-1 in de verre hoek ongeveer tien minuten na rust. Het werd steeds duidelijker dat dit VEP geen partij was voor een Damme in vorm en de vele wissels (vijf) maakte het groene team merkwaardig genoeg alleen maar nog sterker. Een kwartier na rust maakt Chris Moors bekeken de 3-1 en een kleine 20 minuten later maakt Bryan van den Nieuwendijk met een mooi schot de 4-1. In de laatste 10 minuten kwamen de mannen van VEP er niet meer aan te pas. In de eerste helft hield de ploeg goed stand, maar in de 2e helft werden de mannen uit Woerden volledig onder de voet gelopen door een ontketend Damme. Tegen VEP mag je het wel een beetje zwart/wit stellen, toch? Om het maar bij Pinksteren te houden: de Geest is uit de fles bij Zwammerdam. En we hebben na SCH toch nog de meeste goals gescoord (53 stuks) en na SCH de minste goals tegen (25 stuks).

Stand per 27/5

Volgende week (3/6) lekker samen kijken wat de concurrentie doet en op 10/6 weer thuis aan de Spoorlaan. VVZwammerdam mag dan tegen de winnaar van de wedstrijd Te Werve (de Rijswijkse nummer 10 uit 3B) – Rohda’76 (Laagste Periodekampioen uit 4B). Helaas gaan onze vrienden van WDS volgend seizoen ballen in de 5e klasse.