vv Sportief – VVZwammerdam 0-4

In een winderig en koud Woerdense Verlaat (800 inwoners) zette ‘Damme’ vv Sportief op de laatste plaats in onze klasse. Dat gunnen we deze sympathieke vereniging zeker niet. Sportief zit in precies dezelfde situatie als wij. Al ongeveer 30 jaar geen nieuwbouw meer in het dorp. Ze hebben nog 4 teams over (1e, 2e, VR1 en een JO15-1) en zelfs geen enkele pupil meer. Wij hebben nog 6 teams en we veegden ze onbarmhartig hard van de mat met 0-4.

Vanaf de 1ste minuut was al gelijk duidelijk dat we op alle fronten de betere waren. We hielden ze met een balbezit-percentage van 75% (schatting) daarnaast permanent op hun eigen helft. Onze doelman had letterlijk geen bal te doen. Terechte vraag is daarbij: waarom werd het dan geen 9-0 zoals tegen Koudekerk (9-3) een paar maanden terug?

Een aantal foute passes, maar waar het vooral misging was onze eindpass op de spits. De voorzetten van onze buitenspelers werden permanent onschadelijke gemaakt. Terwijl de doelman van Sportief toch ook niet super save oogde. De redding van de middag kwam echter wel op zijn naam: hij tikte een heerlijk schot van linksback Reijer Peters onder de lat weg in de 2e helft.

De vier goals van onze mannen in het zwart vielen dan ook niet geheel toevallig zonder goedlopende aanval daaraan voorafgaand. Reijer Peters soleerde door het strafschopgebied en maakte in de 6e minuut al de 0-1. En dat was het ook nog met de thee.

Na ruim een uur liet de doelman van Sportief een schot van aanvoerder Lars Kremer tussen de handen doorschieten (0-2). Tien minuten later lepelde Mitchell Bons een hoekschop uitstekend in de verre hoek (0-3). En in de laatste minuut van de wedstrijd maakte weer Lars Kremer uit een onoverzichtelijk scrimmage op de doellijn de meer dan terechte 0-4. Het gehavende Sportief kon dit keer geen vuist maken. Jack Harmsen heeft vast ook gezien waar we nog even op moeten trainen (de beslissende eindpass die wel aankomt bij iemand voor de goal).

Dinsdagavond aanstaande spelen we voor de Rabobank-LAV-cup thuis tegen de studenten van LSVV’70, zaterdag aanstaande is er een inhaalprogramma en op zaterdag 23 november spelen we thuis tegen Alphense Boys (za).