VVZwammerdam incasseert eerste nederlaag

De uitwedstrijd bij Kagia is door VVZwammerdam 1 verloren met 5-1. De ploeg uit Lisserbroek was in grote delen van de wedstrijd de meerdere van VVZwammerdam. VVZwammerdam en Kagia hadden voor de wedstrijd identieke resultaten: 2 keer winst en 2 keer gelijkgespeeld. Toch liet Kagia zien dat het wat verder is gevorderd in zijn ontwikkeling.

alphenstadfm Kopie
                                   Hier scoort Kagia in de 8e minuut de 1-0
In het eerste kwartier had Kagia weliswaar een overwicht, maar de grote kansen werden aan beide kanten gedeeld. Drie kansen voor Kagia, met een prachtig kopbaldoelpunt in de 8e minuut. De eerste grote kans in de wedstrijd om Damme op 0-1 te zetten was voor Toine Kremer. In de 11e minuut miste Maarten van Riessen een opgelegde kans. Het veldspel van Kagia was in het eerste half uur beter dan dat van VVZwammerdam, maar daarna kwam VVZwammerdam opzetten en leek het voor de rust nog gelijk te komen. Kagia kreeg nog 2 kansen, maar VVZwammerdam ook: 2 keer Toine Kremer die het doel niet wist te vinden. Vlak voor rust kwam Kagia dan toch op 2-0, waar de 1-1 in de lucht hing.
Na rust probeerde VVZwammerdam aan te zetten, maar binnen 5 minuten viel de 3-0. Daarmee was de wedstrijd gespeeld. In een kwartier tijd liep Kagia uit naar 5-0. In de 78e minuut scoorde Toine Kremer nog de eerreddende 5-1. Zo is op een bruuske wijze een einde gekomen aan een kleine ongeslagen reeks van Damme 1. Met vier thuiswedstrijden op rij  in de jubileummaand oktober kunnen de gladiatoren aan het thuispubliek tonen waartoe zij in staat zijn: SEV op 12 oktober, Rohda’76 (vriendschappelijk) op 19 oktober, DWO op 26 oktober en BSC’68 op 2 november.

alphenstadfm2 Kopie
                                       Thijs Kwakkenbos in actie

IMG 6494 Kopie
                               Toine Kremer zet zijn tegenstander opzij