DoCos – VVZwammerdam: 4-0

Op deze druilerige zaterdagmiddag in november reisde VVZwammerdam, inclusief supportersschare, af naar het Leidse DoCoS in de hoop dat er wat te halen zou zijn bij de rood-witten. Dat bleef bij hoop, want al na vier minuten vond DoCos een opening in de Zwammerdamdefensie. Die vlot verworven uitgangsstelling is geen moment in de wedstrijd in gevaar gekomen. Het klasseverschil was daar eenvoudigweg te groot voor. Onze tip: DoCoS in deze vorm wordt kampioen.

151107 18 DoCoS VVZ 4 0 Kopie Kopie

De openingstreffer ontstond na een splijtende combinatie over onze rechterkant van de defensie. Er was in de 2e minuut al een waarschuwing aan voorafgegaan en in de 7e minuut was het wederom DoCoS dat vrij voor Wouter van Valen kwam. In het vervolg van de eerste helft was er sprake van meer evenwicht in de partij, maar het bleef DoCoS dat nog drie serieuze kansen kreeg in het laatste kwartier voor rust. Zwammerdam begon al te denken aan de opmerkelijke gebeurtenissen van vorige week: weggespeeld worden en toch in de score overeind blijven om daarna zelf toe te slaan. Deze keer dus anders.

In de 2e minuut na rust scoorde DoCoS de verdiende 2-0 en alleen in de 53e minuut klopte VVZwammerdam echt aan de deur: Lars Kremer rondde recht op de keeper af in plaats van een hoek te vinden. In het laatste kwart van de wedstrijd kreeg DoCoS nog een paar grote kansen die ze benutten: in de 71e minuut 3-0 en de 75e minuut 4-0. Enkele minuten voor tijd kreeg de ingevallen Jordi de Groot nog een goed kans, maar hij kreeg schuin voor doel de bal niet binnen het kader gemikt, maar op het kader (zie foto). Al bij al een onvermijdelijke nederlaag deze middag. De scheidsrechter van dienst heeft vanmiddag de zaken met autoriteit (en niet autoritair) geleid. Hulde ook aan de spelers die zich van weerskanten zeer sportief gedroegen.