VVZwammerdam – sv Gouda: 2-1

In druilige weersomstandigheden ontving Damme vandaag Gouda. Dat de bezoekers figuurlijk vechten tegen degradatie was zeker in de 1e 20 minuten van de wedstrijd goed te zien.Vol overgave werd VVZwammerdam vastgezet en met veel passie werd voor elke meter gestredén. Het leverde al binnen 5 minuten, door niet goed verdedigen aan Damse kant, een dot van een kans op die gelukkig voor Damme niet werd verzilverd. Na 20 minuten herpakte Zwammerdam zich enigszins en was het vooral de rechtsbuiten Mitchel Bons die een aantal malen goed door kwam over rechts.

150328 23 VVZ Gouda 2 1 Kopie Kopie
                                         Stylist Mitchell Bons in actie

Al gauw bleek dat de. nr.11 van Gouda (Tom) razend snel was. Dit wapen werd dan ook steeds gezocht. Iedereen voelde het aankomen dat deze Speedy Gonzales zou gaan scoren wat ook prompt gebeurde. De vraag blijft natuurljk wel waarom geen duidelijke en eerder rugdekking werd gegeven omdat gevaar te keren. Damme speelde slordig.Veel balverlies, veel lange ballen en weinig opbouwend voetbal. Hierdoor was de bij de rust opgebouwde achterstand feitelijk terecht.
Na de hervatting kwam Damme goed uit de start blokken en had wellicht ook een strafschop moeten krijgen omdat Mitchel Bons in de 16 naar beneden werd getrokken. Dit alles speelde zich af in de 46e minuut. Echter de zeer goed leidende scheids dacht hier anders over.Met het windje mee werd de thuisclub wel steeds sterker hoewel er opbouwend nog wel heel veel mis ging. Uiteindelijk werd na een lange bal van Gerald van Asselt, die bij de spits van Damme Maarten van Riessen terechtkwam, de gelijkmaker op een schitterende wijze de gescoord. Hoewel Gouda met passie en inzet bleef strijden bleek wel dat Damme veel meer het heft in handen nam dan in de 1e 45 minuten. In minuut 71 werd dan ook de logische 2-1 gemaakt. Deze kwam tot stand door goed doorzetten van Kevin Bergshoeff die na enige aarzeling nog net op tijd afgaf aan invaller Yassine El Mariami om zo de 2-1 in te tikken. In het laatste kwartier kregen beide teams nog wat kansen maar tot scoren kwam men niet. Alles overziende geen beste wedstrijd. Veel balverlies, veel te veel de lange bal, weinig overleg en passie. Waarom wordt niet meer voetballend de oplossing gezocht? Maar wie maalt daar nu om, immers de 3 punten zijn binnen en daar gaat het toch om?

Volgende week zaterdag wacht CVC Reeuwijk bij ons thuis en ook dan is een overwinning belangrijk met hopelijk wat beter voetbal. Tot slot de uitblinker van vandaag was de dhr. Van de Hul uit Capelle en dat mag ook wel eens gezegd worden. Fijn weekend verder.