VVKoudekerk – VVZwammerdam : (0-4) 1 – 6

VV Koudekerk ziet al jaren de derby tegen VVZwammerdam met angst en beven tegemoet. De grillige resultaten van VVZwammerdam in positieve zin komen vooral tot uiting in de confrontaties met en in Koudekerk. Sporadisch wist Koudekerk VVZwammerdam te bedwingen. Niemand had echter voorzien dat VVZwammerdam deze zaterdag zo de vloer ging aanvegen met de rood-wit-blauwen. De uitslag van 1 – 6 gaf de kansenverhouding (5 – 19) goed weer.

Het vlaggenschip van VVZwammerdam was op dreef

• Wat schrijft Koudekerk over de wedstrijd? (met prachtige foto’s): KLIK HIER
  • Wat schrijft Studio Alphen over de wedstrijd?: KLIK HIER

VVZwammerdam had ten opzichte van de wedstrijd tegen rkvv Van Nispen de basisopstelling op enkele plaatsen gewijzigd. Noodgedwongen bleef Donny van der Neut geschorst aan de lijn. Jeroen van Dorp had niet kunnen trainen en Toine Kremer mocht op de bank plaatsnemen. Mark van Zoest mocht dit keer in het 2e aantreden. In de basisopstelling kwamen Nick van den Berg, Sander Schmand en Koen Woudenberg weer voor. Om maar aan te geven dat trainer Rob de Lange over nogal wat keuzemogelijkheden beschikt. VVZwammerdam begon energiek aan de wedstrijd. Niet achterover leunend, maar met veel druk op de tegenstander werd er begonnen. Al in de 3e minuut kreeg Daniel van Leeuwen een kans die hij naast besloot. In de 5e minuut drukte Lars Kremer de 0 – 1 al binnen. In de 12e minuut volgde een kans voor VVZwammerdam (Justin Bons), voor Koudekerk in de 14e minuut aan een eerste kans kwam. In de 16e minuut maakte Daniel van Leeuwen de 0 – 2. VVZwammerdam miste nog drie kansen voor Nick van den Berg in de 29e minuut de 0 – 3 aantekende. Bewijs dat VVZwammerdam-linies goed aansloten met goals van Lars en Nick uit de 2e en 3e lijn.  Koudekerk miste nog een kans op een aansluitingstreffer voor Mitchell Bons de 0- 4 scoorde in de 34e minuut. In de 36e minuut miste VVZwammerdam een dubbele kans (Daniel van Leeuwen en Ruben de Bruin) voor in de 38e minuut Koudekerk de lat raakte.
Na rust ging VVZwammerdam verder waar het was gebleven. In de 47e en 48e minuut misten Koen Woudenberg en Daniel van Leeuwen goede kansen. Een kans voor Koudekerk en nog 3 kansen voor Zwammerdam volgden erna, waarbij ook de paal nog in de weg stond. In de 64e minuut scoorde Daniel van Leeuwen zijn 2e doelpunt: 0 – 5. Amper 1 minuut later scoorde Mitchell Bons de 0 – 6. In de 84e minuut misten Toine Kremer en Daniel van Leeuwen een dubbelkans. Koudekerk kreeg nog een penalty die werd benut, in de 89e minuut. VVZwammerdam besloot een corner tegen de paal en zo bleef het 1 – 6.
Volgende week een nieuwe kans om een subtopper te bedwingen: runner-up FC Oudewater komt op bezoek in Zwammerdam.