VVZwammerdam behoudt 2e plaats

Ondanks een (onverdiende) nederlaag met 1-2 tegen Rohda’76 heeft VVZwammerdam de tweede plaats op de ranglijst weten te behouden. De wedstrijd tegen de jongelingen uit Bodegraven was een klassieke match. Een ploeg kwam om tegen te houden en een ploeg wist zich daar geen raad mee.

Twee fouten van de groenwitten werden bestraft. In de eerste helft knoeiden Jeroen van Dorp en Kaj van den Heuvel erop los, wat leidde tot een strafschop, die werd benut.

Na rust kwam VVZwammerdam op karakteristieke wijze aan de gelijkmaker. Geen enkele voorzet van de zijkant bereikte tot dat moment een medespeler. Maar een bal van Koen Woudenberg belandde wel pardoes in het net: 1-1. Daarna was het alleen VVZwammerdam dat voor de winst speelde, maar Rohda’76 kwam nog 1 keer binnen de 16 meter en meteen was het raak: 1-2. Jammer, hard gewerkt, normaal win je deze wedstrijd, maar niet elke zaterdag is alles normaal.

Volgende week uit en uit zijn we zowat onklopbaar.