Motto:

Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn de Groot Ruben de Bruin
Verzorger: Vacature

VVZwammerdam – vv Haastrecht 1-2

Het zijn bijzondere tijden. Voor de oefenwedstrijd kwamen we Chris van Riessen tegen. Reserve-doelman van het 1ste, die ondertussen in het 3e elftal zijn vlieguren maakt. Het thema was even geen voetbal. Pim van Riessen, zijn vader, onze voormalige dorpsagent en oud-verzorger ligt op de IC van het ziekenhuis in Gouda met corona en is inmiddels kunstmatig in slaap gebracht. Chris’ broer Bart houdt ons via zijn Facebook-pagina dagelijks op de hoogte. Laten we bidden, hopen en/of duimen dat Pim het gaat redden. Chris wilde vanmiddag wel even een balletje trappen als afleiding.

De oefenwedstrijd tegen v.v. Haastrecht (VVH) werd gespeeld om – tijdens deze alweer 3e lockdown – toch wat in beweging te blijven. Haastrecht is, net als in onze poule SCH’44, een overstapper naar het zaterdagvoetbal en moet dan weer in de 4e klasse (de kelderklasse) beginnen. Zij wonnen dit seizoen de 1e periode in 4e klasse C en wij in 4e klasse B. Daarnaast is onze trainer Jack Harmsen dat ook geweest bij VVH. Bovendien speelt zoon Lars van de familie Harmsen op nummer 10 bij de Haastrechters. Kortom we keken met zijn allen naar de wedstrijd uit, alhoewel er geen toeschouwers waren.

In spelopvatting lijken de ploegen op elkaar. Goed combinerend over het hele veld, snelle uitvallen en om naar te kijken een aantrekkelijk spel. De eerste tien minuten kwam Damme prima uit de startblokken, maar ja. Toen kregen we een koekje van eigen deeg. Een verkeerde pass van onze kant, onze wing backs voorin, snelle spitsen in geelzwarte shirts, een strakke voorzet over de grond en de locale Jordi de Groot heeft de bal voor het intikken. Precies zoals wij het spelletje graag zien en op die wijze de 1ste periode naar ons toetrokken. Maar dat kunnen ze kennelijk in de 4e klasse C ook. Lijkt wel of ze dezelfde trainer hebben gehad. In de 30e minuut een prachtige aanval van onze kant die door de echte Jordi de Groot werd verzilverd. En toen we ons in beweging zette richting thee, … weer zo’n aanval, … maar weer door de voormalige pupillen van Jack, dus met 1-2 de rust in.

Gelijk na rust vier wissels aan onze kant, waarvan drie achterin. Dat ging eigenlijk ook best goed. Maar de finesse ontbrak en het laatste kwartier was zeer matig. Het had 2-2 kunnen worden, maar ook een bedenkelijke 1-4. Toch al weer een poosje niet scherp getraind. Spelers houden zich wel in conditie met hardlopen, … dat wel. Met dank aan de goedleidende scheidsrechter, de man in het blauw, Ard Hoogendoorn.

Maar goed …. het gaat nu om corona, niet om die onzichtbare, maar om die zichtbare corona bij onze Pim. Gelukkig was iedereen om klokslag 17:00 uur weg uit de kantine. Let’s Be Careful Out There.

Selfie is van 4 december jongstleden