BSC’68 – VVZwammerdam 2 – 1

De wedstrijd tussen BSC’68 en VVZwammerdam was lange tijd niet boeiend omdat beide ploegen er niets van bakten. VVZwammerdam wilde niet (kent zijn krachten niet) en BSC’68 (kent zijn krachten wel)  kon niet beter. Wel vond in de eerste helft BSC’68 tweemaal het net. Maar dat leidde slechts af van de hoofdzaak.

Reijer Peters in actie

Vooral ging de aandacht van het publiek, bij gebrek aan beter, uit naar de spanning van de wedstrijdbal. Het duurde tot de 27e minuut vooraleer een speler zich beklaagde over de spanning van die bal. Supporters hadden dit al eerder bedacht. Tot overmaat staakte de wedstrijdklok op minuut 35 alle diensten en luidden alle alarmbellen bij de vrijwilligers van de Benthuizenaren. Inmiddels stond er  1 – 0 op het scorebord en wilde BSC’68 wellicht dat het daarbij zou blijven. De supporters gingen dan maar zelf de tijd bijhouden. Zo constateerden zij dat BSC’68 in de 40e minuut de 2 – 0 binnenschoot. VVZwammerdam had tot dat moment alleen een reuzenkans op de openingstreffer gemist (Donny van der Neut op voorzet van Koen Woudenberg).

Na rust ging het op dezelfde voet verder en leefde bij VVZwammerdam de schrale hoop dat het in een slotoffensief misschien nog zou lukken om langszij te komen. Supporters waren teleurgesteld over een behoudende wissel (aanvaller Justin voor aanvaller Koen), maar Justin scoorde vrij snel al in de 75e minuut, zodat de gedachten over potentiële voorzetten in de slotfase van Koen even werden verdrongen. In het slotkwartier waren er nog dikke kansen voor Justin, Donny, Sander, Reijer en werd er nog een bal van de BSC’68-lijn gehaald en kwam er geen penalty voor een duw- en trekfout op Nick. BSC’68 raakte tussendoor nog even de paal.

Slotconclusie is dat VVZwammerdam de nederlaag volledig aan zichzelf kan toeschrijven. Ook dat het niet aan individuele klasse ontbreekt, maar het soms de wedstrijd “ondergaat” en niet op de juiste wijze, op de juiste plaats, als team,  en op het juiste moment druk zet op de tegenstander. Dat is lastig, maar we kunnen het wel. Volgende week thuis tegen Floreant voor een beter resultaat!