VVZwammerdam – FC Perkouw: 1 – 1

VVZwammerdam heeft voor de tweede keer dit seizoen gelijkgespeeld tegen FC Perkouw. Was het in het begin van de competitie een sterker VVZwammerdam dat onnodig puntenverlies leed, nu was Perkouw gelijkwaardig en kon aanspraak maken op 1 punt.

Over de hele wedstrijd kreeg VVZwammerdam – zeker naar het einde toe – de meeste en de betere kansen, maar het klopte allemaal net niet. Niet alleen de afwerking, maar het hele spel was van “net niet”. Het eerste kwartier van de wedstrijd knoeide de thuisclub er lustig op los. Het zette geen enkele druk en Perkouw kon zich uitleven in goede combinaties. Perkouw miste op onverklaarbare wijze een kans voor open doel. Wouter van Valen kreeg de bal recht in de handen gespeeld. Uit het niets kwam VVZwammerdam dan toch aan een kans. In de 20e minuut mocht Lars Kremer aanleggen voor een penalty. De man die bijna nooit mist, knalde nu op de keeper. In de 29e minuut scoorde Perkouw uit een vrije trap de 0 – 1 die er een beetje aan zat te komen. Na aangeven van uitblinker Koen Woudenberg bij VVZwammerdam kwam de 1 -1 op het scorebord uit een krachtig schot van dichtbij van Bryan van Delft. Voor rust waren er nog kansen voor Lars Kremer (vrije trap) en Kenny Blanken die op de keeper botste. Deze zou vroeg in de tweede helft uitvallen door de opgelopen blessure.
Na rust kreeg Koen Woudenberg nog een mooie kans na een snelle uitbraak, maar het was net mis. In de 66e minuut schoot Perkouw een vrije trap tegen de lat. In de 71e minuut werd om onduidelijke redenen (buitenspel of niet?) een treffer van VVZwammerdam afgekeurd en 3 minuten later miste Justin Bons een dot van een kans. Vlak voor tijd waren er nog kansen, o.a. voor de ingevallen Kevin Bergshoeff, en werd de lat nog een keertje geraakt door VVZwammerdam. Het gevoel bleef hangen dat er meer in had gezeten voor onze groen-witten.
Op 4 maart wordt er ingehaald uit tegen CVC Reeuwijk, waarvan thuis is verloren. Alle reden om weer eens een overwinning te behalen.