VVZwammerdam – Kagia 1-2

Wat een goede voortzetting van een reeks positieve uitslagen zou kunnen worden gebeurde niet. In een grotendeels zeldzaam goede wedstrijd van VVZwammerdam kwam de thuisclub te weinig aan scoren toe. Scheidsrechter Blaak floot overigens even goed als VVZwamerdam voetbalde: een 8. Twaalf goede kansen voor VVZwammerdam resulteerden in slechts 1 doelpunt en dat was te weinig om twee weggevers aan vv Kagia goed te maken.

Donny van der Neut in actie

Kagia kreeg zeven kansen. Een “normale” uitslag zou zijn geweest: 3 – 2. Nee: het verdict was 1 – 2. De eerste helft had twee gezichten. Kagia startte sterker dan VVZwammerdam. De thuisploeg kreeg met Donny van der Neut een prima kans in de 6e minuut, maar dat ging mis. Kagia kwam na het missen van een grote kans in de 15e minuut alsnog aan een voorsprong, na aarzelend optreden van de VVZwammerdam-verdediging. Vanaf dat moment was VVZwammerdam de bovenliggende ploeg. Edoch: in de 25e minuut wist Kagia een tweede doelpunt op identieke wijze als het eerste, te produceren: 0 – 2. Drie minuten daarna scoorde Koen Woudenberg de 1 – 2 na drie keer missen in 1 situatie. Daarna zou Kagia nog 1 kans krijgen en VVZwammerdam nog 8. Zuur, maar waar: VVZwammerdam staat net boven de promotie/degradatiestreep.

Er past alleen hulde voor de spelwijze, de amusementswaaarde en de kwaliteit van het spel van VVZwammerdam. De punten is even niet iets waar je teveel aandacht aan moet schenken. Als je geen kansen creeeert is er een probleem. Het tegendeel is waar. Volgende week een half uurtje rijden naar DSVP in Pijnacker.