v.v. Koudekerk – VVZwammerdam: 0 – 2

VVZwammerdam heeft zijn reputatie van Angstgegner van v.v. Koudekerk weer eens waargemaakt. Was er thuis al gewonnen van de Koudekerkers, uit zou het moeilijker worden, was de verwachting. Dat pakte anders uit want VVZwammerdam was aan de Gruttolaan na het eerste kwartier de bovenliggende ploeg. Tegenover 7 kansen en mogelijkheden voor de thuisploeg stelde VVZwammerdam er 16, waarvan er nog 4 in het laatste kwartier alleen voor de Koudekerkdoelman Michael Kneulman werden gemist. Deze werd begrijpelijk tot man of the match van Koudekerk uitgeroepen voor zijn vele reddingen.

Justin Bons scoorde 2x deze middag

Het bal werd geopend door Koudekerk dat in de eerste 10 minuten twee mooie kansen miste. In de 12e minuut kwam VVZwammerdam aan een eerste kansje. In de 14e minuut was er een dubbele kans voor Justin Bons, gevolgd door Kevin Bergshoeff. De Koudekerkdoelman redde goed. In de 20e minuut werd Reijer Peters na een lange solo gestopt door de keeper. In de 36e minuut miste Kevin Bergshoeff op een prima voorzet van Donny van der Neut. Bryan van Delft miste een kopbalkans in de 39e minuut. Donny van der Neut werd in de 42e minuut weer gestuit door de keeper. Na lange tijd kwam er eens een kans voor Koudekerk. Sander  Blijleven faalde. Direct erna een mooie aanval van VVZwammerdam. Bryan van Delft gaf een mooie steekpass op de vrijgelopen Koen Woudenberg. Die vond Justin Bons die perfect afwerkte: 0 -1.

Na rust, in de 52e minuut, was er een vergelijkbare mooie aanval die tot het tweede doelpunt van Justin Bons leidde. Nu vond Bryan van Delft Sander Schmand die Justin Bons bediende: 0 – 2. Daarna werd het een spannende heen en weer wedstrijd waarbij VVZwammerdam driemaal (in de 53e, 54e en 78e minuut) door het oog van de naald kroop. Niet in de laatste plaats door uitstekend keeperswerk van Wouter van Valen bleef het VVZwammerdamdoel ongeschonden. Aan de andere kant misten Koen Woudenberg en Bryan van Delft enkele kansen alleen voor de goal. Het mocht de pret niet drukken. VVZwammerdam kon terugkijken op een prima wedstrijd. Dit werd in de kleedkamer gevierd met het uit volle borst gezonden clublied, dat op Facebook te horen en te zien is.

Volgende week kan de race om het kampioenschap van de 3e periode worden voortgezet tegen Siveo’60. Als VVZwammerdam zich voor elk van de komende 5 wedstrijden instelt zoals tegen Koudekerk kunnen de 3 punten achterstand in de 3e periode op CVC Reeuwijk en Schoonhoven nog worden overbrugd.