VVZwammerdam – Rohda’76: 1-3

VVZwammerdam beleefde een zaterdag met twee gezichten. De vrouwen behaalden een mooie 3-4 overwinning bij Altior (beker). Het tweede elftal ging als poulewinnaar door naar de volgende bekerronde, maar het eerste elftal leed schipbreuk tegen Rohda’76. De wedstrijd van het eerste werd afgewerkt op het veld van Rohda’76, dat in tegenstelling tot het veld in Zwammerdam wel was goedgekeurd. De velden in Zwammerdam hebben door de droogte en ondanks de beregeningsinspanningen nog niet de kwaliteit dat er zonder kans op beschadiging van veld en ledematen op gespeeld kan worden. Goed nieuws is dat er dankzij de medewerking van Rohda’76 deze zaterdag wel gespeeld kon worden, slecht nieuws dat de seizoensopening op eigen terrein “in het water viel”. De geplande helicoptervlucht met de aanwinsten van dit seizoen kon daardoor geen doorgang vinden. Het bericht van afgelasting kwam te laat om de vergunning voor de vlucht tijdig rond te krijgen.

01 VVZwammerdam Rohda76 1 3 Kopie Kopie
Jawel, de pupil van de week in het vervolg met vlag

De wedstrijd van ons 1e elftal kende ook al twee gezichten. VVZwammerdam zette een goede eerste helft neer, maar liet dit volgen door een heel matige tweede helft. Op het eind van de wedstrijd bedroeg de kansenverhouding VVZwammerdam – Rohda’76 2-1, maar op het scorebord stond toch echt 1-3 voor Rohda’76. Gedurende beide helften was zichtbaar dat beide ploegen hun spelers nog in het gareel moeten zien te krijgen om het beoogde systeem  goed tot uitvoering te brengen. VVZwammerdam toonde daarbij in de eerste helft verder gevorderd te zijn dan Rohda’76. In de tweede helft bleek Rohda’76 bij de thee veel te hebben bijgeleerd en VVZwammerdam te hebben afgeleerd. In alle linies was VVZwammerdam  in de eerste Rohda’76 de baas en de 1-0 voorsprong (doelpunt Sander Schmand halverwege de eerste helft) was een magere afspiegeling van de krachtsverhoudingen. In de tweede helft ging de wedstrijd meer gelijk op en wisten beide ploegen evenveel kansen te scheppen. Wel was het Rohda’76 dat in de tweede minuut na rust meteen op gelijke hoogte kwam. De wissels in de voorhoede in de tweede helft mochten VVZwammerdam niet echt meer baten: Mirco Pater voor Mitchell Henkes, Dennis van Jaarsveld voor Fabian Wattimena en Jordy de Groot voor Maarten van Riessen. In de laatste 5 minuten van de wedstrijd liep Rohda’76 zelfs via 1-2 uit naar 1-3. Een nederlaag met een dubbel gevoel: leuk gevoetbald in een groot deel van de wedstrijd, de zege en een gelijkspel weggegeven door te weinig brengen op beslissende momenten. Al met al is  er weer een interessante voorbereidingsperiode achter de rug. Zoals het er nu voorstaat heeft het team zelf in handen of het het linkerrijtje, met de blik naar boven, of rechterrijtje, met de blik naar onder wordt in het komende seizoen. De magere resultaten in de oefenperiode enerzijds (drie keer verlies, een keer winst, eenmaal gelijk), het goede spel over grote delen van de oefenwedstrijden anderzijds, geven aan dat het echt twee kanten op kan gaan. Laten we hopen dat het team ervoor kiest in het linkerrijtje te gaan voetballen.

05 VVZwammerdam Rohda76 1 3 Kopie Kopie
De pupillen van de week: de broertjes Kay en Renzo of is het Renzo en Kay?

06 VVZwammerdam Rohda76 1 3 Kopie Kopie
Mark Noorlander in de lucht

07 VVZwammerdam Rohda76 1 3 Kopie Kopie
Mitchell Bons in duel

09 VVZwammerdam Rohda76 1 3 Kopie Kopie
Sander Schmand scoort hier de 1-0 voor Damme 1

14 VVZwammerdam Rohda76 1 3 Kopie Kopie
De pupillen van de week genoten van de wedstrijd bij papa en mama op schoot

15 VVZwammerdam Rohda76 1 3 Kopie Kopie
Ook als een teleurgestelde trainer spreekt luister je

IMG 5521 Kopie
Doelpunt VVZwammerdam werd afgekeurd wegens overtreding (te kort dekken?)

IMG 5537 Kopie
Fabian Wattimena gevaarlijk voor het doel van Rohda’76

IMG 5532 Kopie
Stylist Mitchell Henkes in actie