Bodegraven – VVZwammerdam 1-2

De eerste bekerwedstrijd is door VVZwammerdam, op bezoek bij Bodegraven, met een positief resultaat afgesloten. De wedstrijd kende twee gezichten. De eerste helft was VVZwammerdam de baas op het veld, maar kreeg wel al na 10 minuten een tegendoelpunt uit een penalty te verwerken. Het scheelde niet veel of Bodegraven tekende een tweede doelpunt aan, maar de lat lag in de weg. Het verzorgde veldspel van VVZwammerdam leidde tot een aantal kansen die maar net werden gemist. De tweede helft was er aanvankelijk een ander beeld. Bodegraven kroop meer uit zijn schulp en VVZwammerdam kon het ritme van de eerste helft niet zo gauw meer vinden. In het laatste kwartier echter bleken de krachten van Bodegraven uitgeput en kwam VVZwammerdam eerst langszij via Maarten van Riessen en pakte zelfs op de valreep de volle winst met een treffer van Jordy de Groot. Jammer was dat een van de Bodegraven-spelers na een scrimmage, waar niemand schuld aan had,  met een ernstige blessure het veld vlak voor tijd moest verlaten.

IMG 5244
                  Opkomst spelers, aanvoerder Lars Kremer voorop

Al met al een bemoedigend begin van de bekerwedstrijden onder de leiding van debuterend trainer Rob de Lange. De spelers die de selectie van VVZwammerdam zijn komen versterken lieten zien een welkome aanvulling te zijn op het beschikbare potentieel. Volgende week dinsdag wordt er thuis gebekerd tegen Groeneweg en volgende week zaterdag wordt er voor de beker thuis gespeeld tegen Rohda’76. Deze wedstrijd is alleszins beslissend of VVZwammerdam doorgaat naar de volgende bekerronde. Onderstaand nog een aantal foto’s van de wedstrijd

IMG 5249