VVZwammerdam 1 – Alphia 1 1-0 (oefenwedstrijd)

Een wedstrijd op het kunstgrasveld om eens lekker voor te gaan zitten. Thuis tegen Alphia, altijd leuk. Het begin was geweldig. Binnen 5 minuten knalde Toine Kremer een directe vrije schop tegen de onderkant lat, … helaas weer het veld in. Maar in de 12e minuut was het toch 1-0 toen Kenny Blanken vanuit de korte hoek de bal tussen de benen van de keeper doorschoot en die daardoor uiteindelijk de goal in rolde. Mazzel, maar dat dwing je af. Verder had Damme met Wouter van Valen weer eens in de goal een behoorlijk veldoverwicht, maar wist dat niet te vertalen naar veel kansen, laat staan naar doelpunten. Maar er werd ook niets weggegeven, dus met de 1-0 ruststand konden we leven alhoewel het matig was. De voorsprong zou de 2e helft vast verder worden uitgebouwd tegen de 4e klasser uit Alphen. Dat kun je dan maar zo denken.

Ole Jansze verdedigt uit voor VVZwammerdam

Dit keer na rust niet direct alle wissels in de ploeg gebracht. Vijf wissels vorige week tegen Kethel-Spaland tegelijk ingebracht leek te veel van het goede. Maar desondanks gebeurde hetzelfde. Alphia kwam veel frisser uit de kleedkamer en zette fors druk op de goal van de groen-hemden, zeker de eerste 15 minuten na rust. Maar het lukte hen niet een goal te maken. In het laatste half uur had de score toch best nog weer kunnen oplopen naar 3-4 of 3-3, … maar vrij voor de goal werden door de beide ploegen de mooiste ballen naast geschoten, tegen de keeper of naast gekopt.
Trainer Rob de Lange zal ook zijn ogen hebben uitgekeken de 2e helft. Bij het betaald voetbal spreken we dan over door ‘de ondergrens’ zakken. En dan hebben we tegenwoordig een bank die sterker oogt dan dat er in veld staat, maar ook dat viel niet mee toen ze eenmaal ingebracht werden. De ploeg lijkt, op basis van de 2e helft althans, nog niet helemaal klaar voor de 2e seizoenshelft. Maar het voordeel is dat de spelers zelf nu dat ook weten. Wel top dat Wouter de nul wist vast te houden met fraaie reddingen en dat je ook de mindere wedstrijden met 1-0 over de streep kunt trekken. En dat is dan weer mooi meegenomen.

Opstelling:
Doel: Wouter van Valen, Achter: Ruben de Bruin, Gerald van Asselt, Sander Schmand en Ole Jansze, Midden: Lars Kremer (Justin Bons), Kenny Blanken (Donny van der Neut), Toine Kemer (Nick van den Berg), Voor: Koen Woudenberg, Bryan van Delft en Reijer Peters (Mitchell Bons).
Volgende week de 14e speelronde van dit seizoen: tegen Schoonhoven om 15.00 uur UIT.