Motto:

Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn de Groot Ruben de Bruin
Verzorger: Vacature

Kagia – VVZwammerdam 0-1

VVZwammerdam slaagde in ieder opzicht op deze stralende zaterdag in haar missie. Dankzij de 0-1 overwinning speelden de groenhemden zich veilig, maar misschien nog belangrijker Maarten van Riessen mocht met een winnende goal afscheid nemen na een prachtige carrière van 15 jaar in het eerste van VVZwammerdam.
Met deze overwinning op zak kunnen we de laatste wedstrijd tegen Oegstgeest met vertrouwen tegemoet zien. Voetbalvereniging Oegstgeest vecht nog tegen rechtstreekse degradatie en wij willen het seizoen nog afsluiten met een positief doelsaldo en de 9e plaats definitief veilig stellen.
20160507 23 Kagia VVZ 0 1 Kopie
                              Maarten van Riessen kopt de bal perfect in.

De ploeg startte sterk in de eerste helft met een uitstekende veldbezetting. Kagia werd niet echt gevaarlijk en met de rust had het door kansen van Mitchell Bons en Maarten van Riessen alleen voor de doelman al minstens 2-0 moeten zijn. In de 43ste minuut kopte Maarten een mooie voorzet via links van Jordi de Groot in de verre hoek en liet de keeper van Kagia kansloos. De meegereisde Dammenaren gingen er nog eens lekker voorzitten in de 2e helft. Zo wilden zij ‘hun ploeg’ zien voetballen.
Het eerste kwartier van de 2e helft leek sterk op de eerste helft, maar beide partijen creëerden geen echte kansen. Het laatste half uur werd het echter ouderwets billenknijpen voor de Dammenaren. Mogelijk door de hitte (28-29 graden) werd ons middenveld regelmatig overlopen en de drie ingebrachte wissels konden de wedstrijd ook niet echt draaien. Met kunst en vliegwerk, lukte het uiteindelijk de drie punten over de streep te trekken en mee te nemen naar Zwammerdam. Een mooier afscheidscadeau kon Maarten aan zijn team en de begeleiding niet aanbieden. Maarten dank voor de bijna 150 goals die je er namens VVZwammerdam hebt ingeschopt. Deze laatste treffer tegen Kagia was zeker niet de onbelangrijkste in die fantastische reeks. De TV-beelden volgen nog!