VVZwammerdam – Floreant 1 – 3

Deze zaterdagmiddag liet een VVZwammerdam zich zien, zoals het zich dit seizoen steeds vaker laat zien. We nemen spreekwoordelijk plaats in de dug-out en gaan eens kijken wat er gebeurt. De tegenstander heeft dit snel  in de gaten en gaat er vol voor. Zwammerdam kan of wil geen wedstrijd op eigen iniitiatief beginnen.

160423 24 VVZ Floreant 1 3 Kopie Kopie

Deze spelconceptie kwam in de wedstrijd al na 30 seconden tot uitrdrukking. Toen werd Floreant teruggefloten wegens buitenspel. Geen nood, maar wel na 20 minuten, toen de 0- 1 op het bord kwam. VVZwammerdam kwam in de eerste helft nog wel terug met een mooie kopbalkans voor Maarten van Riessen.

Na rust kwam VVZwammerdam aan een kans door een vermeende handbal op de achterlijn van Floreant. Niet dus. In de 55e minuut kwamen de bezoekers verdiend op 0-2. Daarna pas begon VVZwammerdam aan de wedstrijd. Uit 6 kansen werd 1 doelpunt gemaakt. Floreant maakte er 1. Volgende week gaan we voor de punten bij Rohda’76.