Hazerswoudse Boys – VVZwammerdam 1-1

Vanmiddag de 2e wedstrijd van dit seizoen. Natuurlijk was de vraag of en hoe de deceptie van vorige week verwerkt was. De eerste 20 minuten was Damme meer dan goed. Er werd goed druk gezet naar voren waarbij vooral de verdedigende middenvelder Kevin Ruiter zich ontpopte als een controleur en gangmaker 1e klas. Ook nieuweling Milan Spruijt, geposteerd als rechtsachter, maakte een goede indruk. Al snel kwam Damme op voorsprong.

20150912 HazBoys VVZ 1 1
                                              Milan Spruijt in actie

Nieuws over deze wedstrijd van elders:

• Op de website van Leiden Amateur Voetbal is Milan Spruijt aan het woord (klik hier)
  • Op de website van Hazerswoudse Boys (klik hier)
  • Op de website van Studio Alphen (even niet)

Na goed doorzetten van Kevin Bergshoeff op links tikte Maarten van Riessen al in de 4e minuut de 0-1 binnen. Een opsteker die eigenlijk voortgezet had moeten worden want Damme speelde in de 1e 20 minuten gewoon goed. Helaas werd deze lijn niet doorgetrokken. Onze tegenstander kwam uit een vrije trap in de 23e minuut via een kopbal op gelijke hoogte. De nummer 10, Justin Meijer, scoorde binnen de 5 waarbij onze keeper wellicht had moeten uitkomen. Buiten dit gegeven was wel de vraag waarom deze speler zo vrij als een vogel stond? Daarna zakte het spelpeil van beide kanten en werd er slordig gespeeld. Hoewel Damme qua veldspel de betere was behoeft vooral de voortzetting nog wel de nodige aandacht. Dit leidde vooral tot veel slordig balverlies. Jammer was wel dat Kevin de Ruiter met een enkel blessure in de 43e minuut moest uitvallen. Zijn vervanger, Mark Strookman, speelde overigens meer dan verdienstelijk.

In het 2e bedrijf was Damme duidelijk de betere ploeg. Zeker drie opgelegde doelkansen werden door onze voorwaartsen onbenut gelaten en daarmee deed Damme zichzelf gewoon ernstig tekort. Hazerswoudse Boys stelde daar eigenlijk weinig tegenover. Op een enkele uitval na deelde men nog wel wat speldenprikken uit, maar echt tot goede uitgespeelde kansen leidde dit niet. Kortom gezien de veldverhouding en zeker in de 2e helft het opgebouwde veldoverwicht, had deze wedstrijd 3 punten op moeten leveren. Positief is wel dat in deze wedstrijd meer spelbeleving was te zien.

Kortom Damme heeft zich vandaag ernstig te kort gedaan maar het vertoonde spel bied wel weer perspectief voor volgende week als vv Koudekerk op bezoek komt. Wellicht worden de kansen dan wel benut.