VVZwammerdam – BSC’68: 5 – 3

VVZwammerdam heeft zich op 2e paasdag gerevancheerd voor het verlies van afgelopen zaterdag. BSC’68 was het slachtoffer van de Damse dadendrang. De equipe van Rob de Lange klom op naar de 6e plaats en lijkt juist op tijd gereed om nog een gooi te doen naar de 3e periode.

DSC 0177 Kopie

De wedstrijd kende een spectaculair scoreverloop. In de 2e minuut al kwam VVZwammerdam op voorsprong via Kevin Bergshoeff. In de 4e en in de 7e minuut scoorde BSC’6 tegen en stond het zomaar 1-2. Daarna ontspon zich een spannende wedstrijd met veel duels. VVZwammerdam was daarbij iets sterker en het was dan ook verdiend dat de 2-2 op het electronisch scorebord kwam, dat het dit seizoen niet zo druk heeft gehad. Maarten van Riessen werd neergehaald en Lars Kremer benutte de strafschop onberispelijk.
Na rust werd het allemaal nog mooier en was sprake van een waar spektakelstuk met in totaal 15 kansen, beide kanten opgeteld. Mitchell Henkes gooide de boeien los en strooide met goede passes. In de 50e minuut bediende hij uit een corner Maarten van Riessen die fraai raak kopte: 3-2. In de 59e minuut weer een voorzet van Mitchell Henkes op het hoofd van Maarten van Riessen: 4-2. In de 69e minuut maakte Mitchell Bons uit een voorzet van Kevin Bergshoeff onberispelijk de 5-2. Het laatste doelpunt kwam van BSC’68 zijde in de 79e minuut: 5-3.
Afgezien van de extra inzet van VVZwammerdam leek deze wedstrijd een beetje op die van afgelopen zaterdag (een gestaag overwicht van VVZwammerdam) maar nu met veel meer effecitiviteit van VVZwammerdam. Uit de kansen werd 50% benut, terwijl tegenstander BSC’69 grossierde in missers en op een magere 25% afwerking kwam. Gewoon meer doelpunten maken dan de tegenstander. Een goede overwinning dus tegen een sportieve tegenstander en onder leiding van een uitstekende jonge (19) scheidsrechter, de heer Persoon. Hulde ook aan VVZwammerdam-doelman Remco Tuinenburg die de geschorste Wouter van Valen zeer bekwaam verving.