vv Kamerik – VVZwammerdam 2-5

Dit was weer één van die wedstrijden waarin je van de ene in de andere verbazing valt. Binnen 35 minuten met 0-5 voor met prachtige vloeiende combinaties. De tegenstander werd gewoon weggespeeld. Binnen een minuut 0-1 en na een half uur in vier minuten drie goals. Zoiets als toen we vorig seizoen met 9-3 wonnen van Koudekerk of de 1ste helft bij LMO een paar weken geleden. Die andere verbazing is dan de terugval. Er was ook een journalist van AD Groene Hart. Er zal ongetwijfeld een serieus verslag volgen maandag aanstaande.

Thijs maakte weer zijn eerste minuten

Laten we het dus hebben over die eerste 35 minuten. Zonde van je tijd om met een fototoestel voor je neus te zitten. Er lijkt inmiddels ook een Plan B te zijn: we komen niet alleen meer langs de linker- en/of rechtervleugel, maar soms ook dwars door het midden (Reijer/Lars). Jordi die dan ruimte maakt voor de opkomende middenvelders en zich zoals gebruikelijk een kramp werkt (respect). Het lijkt mis te gaan als van achteruit de lange bal wordt gehanteerd, … dan begint het te regenen. Vandaag echter geen onkruid, alleen bloemen. ‘Jongens, die eerste 35 minuten waren echt top!’ Ik lees maandag in het AD of op de site van v.v. Kamerik wel wat er daarna misging.
Verder was het natuurlijk triest in Kamerik, een heerlijke accommodatie, maar een open tent waar niemand in zat, een dichte kantine, geen ontvangst van het bestuur, geen toeschouwers, een soort zondagmorgen-gevoel op veld 8. Vandaag ligt ook RKC – PEC Zwolle eruit. Samen moeten we een andere strijd voeren, soms ook met jezelf: neem het virus serieus en neem je verantwoording. We hadden vandaag ook een nieuw record in NL: bijna 4.000 besmettingen in één dag!

Ooit had je de TV-serie Hill Street Blues (jaren 80): Michael Conrad eindigde zijn briefing voor ‘zijn’ politieagenten altijd met: ‘Let’s be careful out there’. Volgende week ontvangen we VEP: we hebben jullie allemaal nodig!
De andere uitslagen. De wedstrijd Sportief – Alphense Boys (AB) is gestaakt vanwege een blessure van de doelman van AB.