Semper Altius 1 – VVZwammerdam 1: 2-2

Voor VVZwammerdam voelde het uiteindelijke resultaat van de uitwedstrijd tegen Semper Altius als een nederlaag, terwijl er toch echt 2-2 op het bord stond. Reden daarvoor was dat VVZwammerdam 2 keer – verdiend- op voorsprong was gekomen in de wedstrijd en beide keren de voorsprong knullig verspeeld werd. Voeg daaraan toe dat beslissingen van de scheidsrechter over en weer niet altijd goed werden begrepen en het het resultaat was daar.

IMG 9079 Kopie
                                Toine Kremer scoort hier de 0-1 voor Damme

VVZwammerdam opende de wedstrijd goed. Tegen de physiek sterke tegenstanders werd zo goed en zo kwaad als het ging gepoogd combinerend het vijandelijke doel te bestoken. In de 11e minuut schoot Toine Kremer rakelings voorlangs. In de 19e minuut tikte Toine een door de keeper geloste vrije trap van Maarten van Riessen binnen: 0-1. Drie minuten later maakte Semper Altius ogenschijnlijk handig een paar aanvallende fouten en het stond alweer gelijk. Nog voor de rust strandde tot tweemaal toe een uitstekende Zwammerdamaanval op de doelman. Na rust ging VVZwammerdam door waar het voetballend gebleven was. Jordi de Groot knalde in de 1e minuut na rust op de keeper. VVZwammerdam bleef de bovenliggende partij en kwam in de 65e minuut na een vlotlopende aanval via Maarten van Riessen op 1-2. Het laatste kwartier van de wedstrijd gooide Semper Altius er nog een schepje bovenop en dat werd Zwammerdam uiteindelijk teveel. De gastheren kwamen voetballen niet door de Zwammerdamlinies heen, maar wisten wel een eindeloze reeks vrije trappen in de wacht te slepen en uiteindelijk ook een penalty in de 84e minuut. De strafschop werd benut: 2-2. VVZwammerdam heeft deze wedstrijd laten zien met verzorgd spel te kunnen blijven strijden voor de overwinning. De puntendeling was uiteindelijk meer dan verdiend.

IMG 3966 Kopie
                                            Gevaar voor het Damse doel

IMG 9159 Kopie
                                            Gerald van Asselt aan de bal