VVZwammerdam – Van Nispen : 1 – 3

VVZwammerdam heeft goed weerstand geboden aan de ongenaakbare koploper Van Nispen. Het best kwam dit tot uitdrukking in de kansenverhouding die 8-6 in het voordeel was van VVZwammerdam. Op het scorebord stond na 90 minuten echter als eindstand 1-3. De effectiviteit van Van Nispen was vele malen groter dan VVZwammerdam. Van Nispen had een effectiviteit van 50% en VVZwammerdam van 12,5%.
Interview met trainer Jack Harmens voor Leiden Amateur Voetbal

Emiel buigt voor de 1ste keer

In het eerste kwartier waren de ploegen aan elkaar gewaagd en was het enige opmerkelijke moment het uitvallen van Mark van Zoest na een ongelukkige aanslag van de Van Nispen spits. In de 20e minuut scoorde Van Nispen haast uit het niets de 0-1. De broers Bons misten 2 kansen op de 1-1 vlak voor rust.

Na rust gooide Van Nispen de wedstrijd in het slot door meteen de 0-2 te scoren. Eens temeer deze competitie (en al wat jaren ervoor)  slaapt VVZwammerdam aan het begin van een helft. Hierna kreeg VVZwammerdam kansen in de 53e en de 62e minuut (Reijer Peters schiet over het doel). In minuut 64 valt kil de 0-3. Daarna kregen de bezoekers uit De Zilk nog 1 kans in de 70e minuut, maar voor de rest sloeg VVZwammerdam de trom. Vier kansen nog en 1 doelpunt van wie anders dan Jordi de Groot, de gouden man in de 16.
Volgende week een leuke uitwedstrijd tegen Alphia.