Damme speelt in spectaculaire wedstrijd gelijk tegen Be Fair

De opstelling kende een verassing. Martijn Bakker begon in de basis en omdat Jeroen Van Dorp was geschorst was Toine Kremer de nieuwe aanvoerder. Olé Jansze begon als centrale verdediger en Nick van de Berg  als linksback.

Be Fair opende sterk en Damme had mazzel dat al in  de 2e minuut het niet op een achterstand kwam omdat de bal uit de kluts net voorlangs ging. Maar dit bleek uitstel van executie. Binnen 9 minuten werd Damme getrakteerd op een 0-2 achterstand waarbij de 0 tegen 1 een vermeend buitenspel doelpunt was. Be Fair domineerde de wedstrijd en Damme had eigenlijk geen weerwoord hierop.

Rogillio Swaalep bezorgde de defensie van Be Fair handenvol werk

Totdat plots Ole Jansze in de 16 e minuut uit en scrimmage een doelpunt scoorde wat helaas vanwege buitenspel werd afgekeurd. Hierna kwam de thuisploeg wat beter in haar spel. Het was vooral spits Rogillio Swaalep die de defensie  van Be fair  handen vol werk bezorgde. Vlak voor rust was het Michel Bons die  in de 16  onreglementair werd gestopt maar de goed fluitende scheidsrechter zag er niets in. En dan de 2e helft, waarin in de 1e helft Be Fair domineerde, was het nu Zwammerdam die de bakens verzetten. Vooral Koen Woudenberg, die de geblesseerde  Martijn Bakker, verving speelde een sterke pot. Be Fair kroop terug en het was uiteindelijk in de 50e minuut Tim Kramer die na goed doorzetten van Rogillio Swaalep  zorgde voor de aansluiting 1-2. Hoewel Be Fair  met uitvallen zeer gevaarlijk bleef, en het vooral aan keeper Emiel Samson te wijten was dat er door Be Fair niet werd gescoord, werd Damme steeds gevaarlijker. Het geloof was terug en werd uitbetaald in de gelijkmaker in minuut 57  door een terechte penalty  die voortreffelijk werd ingeschoten door Koen Woudenberg. Hierna golfde het spel op en neer  wat voor beide teams kansen opleverde maar gescoord werd er niet meer. Over het algemeen gezien kunnen beide ploegen tevreden zijn met dit punt  want het kwartje had alle kanten op kunnen vallen.

Volgende week zaterdag is Zwammerdam 1 vrij. Ze spelen wel a.s. dinsdag 6 november om 20.00 uur thuis tegen FC Lisse onder 23 om de LAV Cup U bent van harte uitgenodigd om te komen kijken.

Met sportieve groet, Cees van Leeuwen