Motto:

Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn de Groot Ruben de Bruin
Verzorger: Vacature

VVZwammerdam – Oegstgeest 4-2

VVZwammerdam heeft zich een goede dienst bewezen met een verdiende overwinning tegen concurrent middenmoter Oegstgeest. Stond halverwege de teller op 1-1, aan het eind was de score 4-2 in het voordeel van de thuisploeg.

IMG 8423 Kopie
                              Maarten van Riessen in duel om de bal
Vanaf het begin van de tweekamp was er sprake van een duidelijk speelplan van beide ploegen. Een licht overwicht van Oegstgeest in het beginkwartier was daar het gevolg van. Beide ploegen wisten zich nauwelijks kansen te scheppen in deze fase. Wel raakte Toine Kremer in een actie zowel de linker- als de rechterpaal.  Halverwege de eerste helft kwam Oegstgeest dan toch op voorsprong via een vrije trap die rechtstreeks langs de muur werd binnengeschoten. Na deze treffer herpakte VVZwammerdam zich en nog voor de rust kwam Damme langszij. Uit een voorzet van Michell Bons wist Mitchel Henke, half liggend, op prachtige wijze te scoren: 1-1. Daarmee was de koek niet op. Direct na rust maakte Mitchell Henkes simpel de 2-1 op aangeven van Maarten van Riessen. Het overwicht van VVZwammerdam begon toen pas echt vormen aan te nemen. Enkele kansen werden gemist vooraleer Mitchell Bons kon afdrukken voor de verdiende 3-1. Het laatste kwarter van de wedstrijd werd het toch nog spannend. Oegstgeest kwam wederom via een vriije trap dichterbij tot 3-2. Het slotakkoord was voor VVZwammerdam dat de wedstrijd in het slot kon gooien met een doelpunt van Jordy de Groot die was ingevallen voor Maarten van Riessen. De aangever was Mitchell Henkes. Door dit resultaat is VVZwammerdam in punten ingelopen op de subtop en uitgelopen op ploegen in het 2e rijtje, waarmee een stevige middenmootplaats in handen is.

IMG 8399 Kopie
                   Pupil v/d week Tijn de Groot met Lars Kremer op de foto

IMG 8461 Kopie
                                Mark Noorlander in een luchtgevecht