CVC Reeuwijk – VVZwammerdam: 2 -2

De derby tussen Reeuwijk en Zwammerdam staat garant voor spanning en sensatie. Deze keer was het niet anders. De 2-2 eindstand had net zo goed 2-5 voor VVZwammerdam als 3-2 voor CVC Reeuwijk kunnen zijn. Hieronder ook een interview van Peter Fase (Studio Alphen) direct na de wedstrijd met trainer Jack Harmsen.

VVZwammerdam startte nu eens furieus aan de wedstrijd. Een kwartier lang werd CVC Reeuwijk genadeloos van het kastje naar de muur gestuurd. In de 1e minuut mondde een prima voorbereiding van Mitchell en Justin Bons uit in een kans voor Jordi de Groot die onberispelijk de 0-1 binnenschoof. Vrijwel identiek werd Koen Woudenberg in de 5e minuut bediend: 0-2. Reeuwijk mocht vrezen voor een afstraffing, maar onzekerheden in het middenveld van VVZwammerdam hielpen de blauw-roden in het zadel. In de 22e minuut viel de 1-2. Niet veel later ontsnapte CVC Reeuwijk toen de scheidsrechter/grensrechter een situatie volkomen fout inschatten (vlag te snel omhoog en eroverheen meteen fluiten) en een doorbraak van VVZwammerdam werd afgefloten. In de tweede helft zou deze situatie zich herhalen. Pech voor de scheidsrechter. De onvrede aan de kant van Zwammerdam werd ook gevoed door een weggegeven doelpunt in de 42e minuut.
Met de rust stond het zodoende 2-2. Na rust kreeg VVZwammerdam 20 minuten lang diverse kansen en mogelijkheden, maar het moest blijven vrezen voor de geslepen acties (inclusief 3 Schwalbes) van de listige Reeuwijk-voorwaartsen. In de 82e minuut kwam CVC Reeuwijk dan toch aan een gehoopte penalty, maar Emiel Samsom redde formidabel. Aan het eind kon vriend en vijand vrede hebben met het gelijkspel, maar wel met het gevoel dat er meer in had gezeten. Onderstaand het interview wat Peter Fase hielt met de aanvoerder van CVC.
Volgende week zaterdag de thuiswedstrijd tegen Sporting Leiden dat 8 punten heeft na vier wedstrijden.