VVZwammerdam handhaaft zich in 3e klasse: 0 – 4 bij FC Oudewater

Met een klinkende 0-4 overwinning nota bene uit bij FC Oudewater heeft VVZwammerdam weten te handhaven in de 3e klasse! Een even logische als verdiende overwinning als de kansenverhouding er bij wordt bekeken: 1 – 12 voor VVZwammerdam. Een mooi rendement van 33%. FC Oudewater werd ondanks deze nederlaag kampioen van de 3e periode en gaat de nacompetitie in. VVZwammerdam vergaarde in de laatste 4 wedstrijden (waarvan 2 tegen top 4) 9 punten. Die punten waren hard nodig om Leiden (gered), Koudekerk (nacompetitie) en LSVV’70 (nacompetitie) voor te blijven. VVZwammerdam eindigde zodoende op een nette 9e plaats, met op 5 na de meeste doelpunten voor. Viel er bij kampioen Soccer Boys in hun wedstrijden van 102 doelpunten (voor en tegen) te genieten, VVZwammerdam deed daar met 101 doelpunten niet voor onder. Spektakel en spanning genoeg geweest dit seizoen.

VVZwammerdam begon fel aan de wedstrijd. In de 2e minuut leverde het storende werk van Donny van der Neut een kans op voor Justin Bons, die meteen de 0-1 wist te scoren. In de 13 minuut brak Reijer Peters goed door maar de voorzet haalde het niet. Na een kansje voor FC Oudewater was het weer VVZwammerdam dat aan kansen kwam. In de 28e (Bons over), 31e (Van Leeuwen) 38e (Van Leeuwen) en 47e minuut (Bons) ging het allemaal net mis.

Na rust ging het verder. In de 54e minuut miste Van Leeuwen. Daarna kwamen er een paar wissels waarbij VVZwammerdam aanvallend wisselde. Koen Woudenberg miste in de 74e minuut een kans. Maar daarna stond het vizier op scherp bij de als ploeg goed en  fel spelende Dammenaren. Sander Schmand scoorde een fraaie boogbal in de 81e minuut. Een minuut later scoorde Daniel van Leeuwen (zijn 19e van het seizoen) de 0-3. Twee minuten later scoorde Koen Woudenberg de 0-4 waarmee alles beslist was.

VVKoudeker en LSVV’70 gaan het proberen in de nacompetitie. Dat gaat niet meevallen want van de acht kandidaten gaat er maar 1 in de 3e klasse opereren volgend seizoen. VVZwammerdam maakt zich op voor een ontspannen toernooienmaand juni. Op 2 juni het gemengd vrouwen-herenvoetbaltoernooi ING-COED. Op 9 juni het Gezwam toernooi en op 22 juni het 40+ toernooi. En dan  komt er nog een afsluitend moment op 15 juni voor trainer Rob de Lange die met overgave het team voor  de 3e klasse heeft weten te behouden. Alle lof daarvoor!