Motto:

Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn de Groot Ruben de Bruin
Verzorger: Vacature

LSVV’70 – VVZwammerdam: 0 – 1

In een meer spannende dan goede wedstrijd heeft VVZwammerdam drie uiterst belangrijke punten behaald. Wederom tekende Daniel van Leeuwen voor de goal van de groenwitten. Voor het overige slaagde VVZwammerdam er niet in om uit 12 kansen meer dan 2 of 3 keer tussen de palen af te ronden.

Ruben de Bruin de Man of the Match tegen LSVV’70

Dat niet alleen, maar zowat alle ruim 20 voorzetten van de zijkanten verdwenen in het niet, niet eens in niemandsland. De tekortschietende precisie bij de Dammenaren en de beperkte beweeglijkheid werd bijna afgestraft door LSVV’70 dat zich vijf kansen schiep en daarbij twee keer paal/lat raakte. Tussen de bedrijven door werd Ruben de Bruijn de best spelende Dammenaar en bleek spits Daniel van Leeuwen als enige van middenveld en voorhoede in staat om 90 minuten vol gas te spelen. In de 5e minuut reageerde Van Leeuwen helaas te traag op een foutje van de Leidse keeper. Voor rust misten Donny van der Neut, Koen Woudenberg, Mitchell Bons en Sander Schmand mooie kansen. Twee keer ontsnapte VVZwammerdam aan een achterstand. Goed optreden van Emiel Samsom, met wat geluk erbij stond een Leidse treffer in de weg.
Na rust verzilverde Daniel van Leeuwen één van zijn vijf kansen. Nota bene uit een voor de afwisseling goed genomen corner kopte hij binnen in de 77e minuut. Het was in een periode dat LSVV steeds beter mee ging voetballen, ook door het wegvloeien van de krachten uit de benen van de Dammenaren. Sander Schmand, Lars Kremer, Justin Bons en Donny van der Neut hadden het vizier in de tweede helft niet scherp staan om de kans die zij kregen te benutten.
Al met al drie punten erbij op deze 5e mei en we hebben nu op plaats 10 vier ploegen onder ons. Nr 14 degradeert, en de nummers 12 en 13 spelen nacompetitie. Volgende week uit naar Van Nispen moeten we weer vol aan de bak omdat de verschillen onderin erg klein zijn. Op 19 mei volgt dan Blauw-Zwart thuis en op 26 mei FC Oudewater uit. Na vandaag is er weer goede hoop op direct lijfsbehoud, maar er kan beslist beter worden gespeeld.