VVZwammerdam doet zichzelf te kort

Onderstaand twee verslagen van de gisteren om 17.00 uur gespeelde wedstrijd tegen de 99-jarige groen-witte uit Delft in het kader van de HV/Omroep West Toernooi. Het eerste verslag staat op de website: haaglandenvoetbal.nl met daarbij een viertal foto’s. Helaas hebben wij geen fototoestel ter beschikking dat in het schemerdonker goede foto’s kan maken.

20131123 ThomdeBruin
   Thom de Bruin met op de achtergrond Sander Schmand

Verslag 1:

Delft was duidelijk de betere ploeg en had het grootste deel van de wedstrijd het balbezit. Het team van trainer Ronald Hes opende ook al snel de score. In de zesde minuut bracht Cekdar Atay de meegelopen Khalid Ouled-Haddou in stelling, die de 1-0 afdrukte achter Zwammerdam-doelman Van Vaalen.

Delft bleef de betere ploeg, maar zag geen kans het overwicht uit te drukken in doelpunten. Zwammerdam kon niet veel meer doen, dan proberen de score beperkt te houden. Toch kregen de bezoekers na de thee nog twee prima mogelijkheden – op het moment dat Delft wat slordiger ging spelen – maar beide malen was doelman Pascal Gemke op zijn post.

In de 72e minuut werd het duel beslist beslist. Delft kreeg een vrije trap te nemen en bij de bal stonden zowel Sander van Akkeren als Khalid Ouled-Haddou. Terwijl iedereen verwachtte dat Van Akkeren zou aanleggen, scoorde Ouled-Haddou zijn tweede treffer: 2-0.

Trainer Ronald Hes was content met het resultaat, maar wist ook dat het anders had kunnen aflopen. ‘Ik denk dat we zeker 80% aan de bal waren, maar het is altijd moeilijk tegen dit soort ploegen te spelen. Ze graven zich in en kunnen gevaarlijk uitkomen. We hebben ook geluk dat onze doelman, Pascal Gemke, op de juiste moment klaar stond’.

© Haaglanden Voetbal , naar de website

Eigen verslag

Damme vertrok naar Delft met een gehavende ploeg, zonder aanvoerder Lars Kremer (blessure), Mark Noorlander (ziek), Mitchell Henkes (blessure) en moest daar aantreden tegen DVV Delft, de zondag 2e klasser die ook nog eens bovenaan stond. Doelman Wouter van Vaalen was daarentegen weer hersteld van zijn blessure. Vervangers waren Thom de Bruin, Jeroen van Dorp en Jordi de Groot. We speelden in het lichtblauwe UIT-shirt  en dat kwam dit keer wel heel erg goed uit.

Beide ploegen speelden vers van de lever voetbal, waarbij duidelijk was dat DVV de bovenliggende partij was met een paar uitstekende routiniers. Maar Damme wel degelijk prachtige kansen had, ook al in de eerste helft. In de 3e minuut had Jordi de Groot de 0-1 op de voet en ook Maarten van Riessen schoot knap op de goal. De snelle 1-0 achterstand had geen invloed op het spel van de Groenen in het lichtblauw. Meeste zorgen onstonden rond de blessures van Rene Verburg (enkel) en Mtichell Bons (gekneusde rib?), waardoor vlak voor rust Reijer Peters en Sander Verburg (!) al moesten invallen. Ook daarna pegelde Thom de Bruin nog een keer schitterend op de goal.

Na rust redde keeper Wouter van Vaalen weer prima en de daaruit voortvloeiende aanval had de 1-1 moeten betekenen. Maar helaas. In de 66ste minuut raakte Sander Schmand ook nog eens geblessseerd en zou iets later vervangen moeten worden door Teus de Bruijn. Rond die tijd had ook Damme zijn slag moeten slaan: als DVV al 80 minuten de baas was, dan waren het toen de Dammenaren. Reijer Peters kopte fraai in, maar de keeper redde miraculeus. Vervolgens werd Toine Kremer vrij voor diezelfde keeper gezet, maar weer redde hij fraai. De scheids had ook weinig mededogen met ‘de vergrijpen’ van de ‘groenen’. Reijer plukte fraai een bal uit de lucht en hij floot af voor een te hoog been, geen tegenstander in de buurt. Onze lichtgewichten verzetten zich met hand en tand tegen de zwaargewichten van DVV, maar telkens beschermde de scheids de andere groenen. Tenslotte gaf hij in de 80ste minuut ook nog eens een directe vrije trap aan DVV voor weer zo’n vederlicht vergrijp van Damse kant. Uiteindelijk de doodsteek 2-0. Daarna hadden we nog vooral geluk dat de score niet verder opliep. Het had inderdaad iets anders kunnen aflopen: vijf prachtige kansen, maar geen enkel meetbaar rendement op het scorebord. Jammer.

Deslaniettemin een lekkere pot voetbal, waarin we, zoals wel vaker dit seizoen, vooral onszelf te kort hebben gedaan, … en dan moet je eigenlijk niet mopperen op een verder prima leidende scheidsrechter. We mogen overigens met meer dan vertrouwen de wedstrijd tegen Oegstgeest tegemoet zien aanstaande zaterdag. #strijdenenwinnen zeggen ze dan bij Excelsior. En zo is het maar net. De strijd was er zeker afgelopen zaterdagavond, nu aanstaande zaterdag het winnen nog!