VVZwammerdam – BSC’ 68 : 3 – 1

VVZwammerdam heeft zichzelf een goede dienst bewezen door de derby tegen BSC’68 winnend af te sluiten. Met bloed, zweet en tranen trok de groen-witte brigade de overwinning over de streep. De kansen waren 11 tegen 11 over de hele wedstrijd. VVZwammerdam ging dus veel efficienter om met de kansen en mogelijkheden.

Gerald van Asselt in actie

De wedstrijd werd geopend door BSC ’68 met een kans in de 4e minuut. In de 8e minuut viel het mooiste doelpunt van de wedstrijd en aanvoerder Lars Kremer tekende ervoor. Hij kreeg de bal in half vrijstaande positie en zag kans om de bal met een goede snelheid en effect in het doel te plaatsen vanaf 25 meter. Daarna kwam de fase van linkshalf Reijer Peters. In de 20e en de 25e minuut brak hij gevaarlijk door de linies en miste mooie kansen. Na twee kansen voor de bezoekers scoorde Koen Woudenberg in de 34e minuut koel de 2 – 0 op assist van Peters. Zowat vanaf de aftrap zond BSC’68 de bal diep en konden de bezoekers meteen terugkomen in de wedstrijd: 2 – 1. Daarna hielden beide ploegen elkaar tot het eind van de wedstrijd in evenwicht. BSC’68 trof nog uit een vrije trap de lat, scoorde Reijer Peters bijna uit een vrije trap en moest Jeroen van Dorp redden op aandringen van de Benthuizenaren.

Na rust openden de bezoekers sterk. Twee kansen. Daarna drie kansen, o.a. voor Donny van der Neut voor de thuisclub. In de 66e, 68e en 71e minuut waren er series kansen voor BSC’68. In de 81e minuut trof BSC’68 de paal uit een vrije trap. In de 85e minuut maakte echter Donny van der Neut een eind aan de illusies van de bezoekers: 3 – 1. Door aandringen van BSC’68 kreeg VVZwammerdam nog 3 kansen, die niet werden benut. Over het geheel genomen een gelukkige overwinning van VVZwammerdam dat zich nog lang niet veilig kan wanen in de strijd om de onderste plaatsen.