VVZwammerdam – WDS: 3 – 0

Vandaag was het een dagje wel bij VVZwammerdam. Veel thuiswedstrijden en een omlijsting van het programma om U tegen te zeggen. Nadat de B-junioren in de ochtend al kampioen waren geworden in de 2e klasse -gevolgd door een tocht met een platte kar door het dorp – was het de beurt aan het 2e en de A. Het tweede haalde het met 2-0 en de A besloot de competitie met een 4-6 tegen Rohda’76. De hoofdschotel was de derby van het 1e tegen WDS.

IMG 3011 Kopie
                    Mitchell, Thijs en Mark bedankt voor alles het ga jullie goed

Er stond bij deze wedstrijd alleen de eer op het spel en tevens de 5e plek in de ranglijst, indien Kagia zou verliezen. En dat laatste gebeurde. De hoogtepunten in de wedstrijd waren de drie doelpunten die VVZwammerdam maakte. Een voor rust: Reijer Peters, die ditmaal een linie was opgeschoven en in het middenveld de tegenstander in de boeien sloeg. Zelf wist hij te ontsnappen: 1-0 na 30 minuten.

Wouter en zijn grootste fan Kopie
     VVZ “Selectiespeler van het Jaar” keeper Wouter van Valen met zijn grootste fan

In de tweede helft was het spelbeeld gelijk aan dat van de eerste helft; VVZwammerdam had een licht overwicht, zonder aan een vracht van kansen te komen. Ze werden vanmiddag, net als vorige week, wel benut. Yassine el Mariami, vorige week ook al goed voor twee doelpunten, scoorde op fenomenale wijze de 2-0 en de 3-0 in de 70e en 84e minuut. De wedstrijd stond tevens in het teken van het afscheid van drie 1e elftalspelers: Mitchell Henkes, Mark Noorlander en Thijs Kwakkenbos. Zij hebben ertoe bijgedragen dat VVZwammerdam staat waar het nu staat: een mooie 5e plaats!! De Top-4 bleek niet haalbaar, al werden er wel 9 punten gehaald uit de 8 wedstrijden met de toppers. Een goede basis om volgend seizoen op voort te borduren. Een seizoen dat VVZwammerdam wil ingaan met dezelfde steun van de supporters als het afgelopen seizoen. Dat mag zeker ook eens worden gezegd.

20150509 16 VVZ WDS 3