Motto:

Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn de Groot Ruben de Bruin
Verzorger: Vacature

SPV’81 – VVZwammerdam 0-3

Het bereiken van het sportpark in Polsbroek was al geen kleinigheid. Er moest behoorlijk worden omgereden, maar door het fraaie landschap was dat zeker geen straf. De wedstrijd was nog niet begonnen of alle toeschouwers zochten een goed heenkomen dankzij een bui regen. En het waaide enorm, stormachtig zelfs en dat maakte de wedstrijd op natuurgras sowieso geen kleinigheid. Maar de talrijke supporters uit Zwammerdam werden vooral verrast dat de sterkhouders Lars Kremer en Koen Woudenberg op de bank zaten en Ruben de Bruin zich had afgemeld. In het veld stonden nu als vervangers: Morris van Vliet, Nick van den Berg en Rick Vogels.

Het was al snel duidelijk dat met deze stormachtig wind goed voetbal bijna onmogelijk zou zijn. De wind stond dwars op het veld, maar tikkeltje scheef. De eerste helft had Damme daardoor de wind iets wat in de rug. Binnen het half uur was het 0-1 dankzij beheerst afmaken door Jim van Vliet, maar de mannen speelden voortdurend op de helft van SPV. Het hadden al zeker één of twee treffers meer kunnen en moeten zijn. Soms twee opgelegde kansen binnen een minuut, maar het bleef tot aan de rust 0-1. Duidelijk was wel dat de technisch iets meer vaardige ploeg uit Zwammerdam, minder last had van de wind en de bal beter wist te controleren.

Na rust hadden de Damse spelers de wind minder in de rug en verscheen SPV meer op de helft van Voetbalvereniging Zwammerdam, maar echt gevaarlijk werd het niet. Doelman Maico du Chatinier keepte bovendien soeverein. Pas na de 70ste minuut pakten ‘de zwarten’ uit Zwammerdam nadrukkelijk het heft meer in handen. Maar het bleef 0-1. SPV beschikt over een boomlange spits, maar het was met deze wind onmogelijk een afgemeten voorzet te geven aan wie dan ook. In het laatste kwartier kwam alsnog Koen Woudenberg in het veld als rechtsbuiten. Dat leverde na vijf minuten twee piekfijne voorzetten op die werden verzilverd door Justin Bons (in de 83ste minuut) en Jordi de Groot (in de 84ste minuut). En daarmee was het dan toch een ruime 0-3. De wedstrijd was minder makkelijk dan dat die stand zou vermoeden. Er waren twee tegenstanders: de wind en SPV’81. We wonnen van beiden, … dat wel.

De uiterst sympathieke vereniging uit Polsbroek moet nu echt gaan uitkijken niet te degraderen. En Zwammerdam kan constateren dat SCH’44 – volgende week de tegenstander aan de Spoorlaan –  ook met 3-0 had gewonnen van WDS en dat FC Perkouw door een 2-2 tegen Siveo’60 ietsje op achterstand is geraakt. Komende week aan de Spoorlaan dus de topper: VVZwammerdam – SCH’44. Belangrijk dat we iedereen weer fit hebben en blij mogen zijn met een brede selectie. Nog 7 wedstrijden te gaan en we hebben iedereen nodig! Dat hebben we zaterdagmiddag in Polsbroek nog weer eens gezien. Veld 1 ligt er momenteel weer prima bij, na ‘een grote beurt’ afgelopen vrijdag; een belangrijke randvoorwaarde. Het woord is nu: FOCUS!

Klik hier