Motto:

Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn de Groot Ruben de Bruin
Verzorger: Vacature

WDS – Zwammerdam 2-0

Uw verslaggever kon niet aanwezig zijn wegens feestelijke familieomstandigheden: dus even geen verslag en geen foto’s. Misschien maar goed ook. Het verslag op de site van WDS laat ook op zich wachten. Dus zullen we het moeten doen met de wel aanwezige ogen. Gelukkig is supporter Karel (oud-scheidsrechter) altijd wel bereid de pen ter hand te nemen.

Nou het was weer bar en boos bij WDS, ze stonden zowat onderaan. En dan weet je, zij zullen er alles aan doen om de punten te pakken. Drie clubs gaan er immers rechtstreeks uit en de vierde van onder moet om de degradatie te ontlopen extra potjes spelen tegen 5e klassers. Dus vv WDS deed wat ze moet doen: met inzet jagen op alles en iedereen.

Wat deed Damme daar tegen? Gewoon lekker toekijken. En alles wat mis kon gaan, ging mis. Daarom was het niet vreemd dat na 15 min het al 2-0 stond. Ik weet, je speelt altijd wel eens wat minder en niet expres slecht. Maar één ding mag je dan wel doen; er voor knokken, dan maar geen mooi voetbal. Maar gewoon alles op alles zetten.

Na de thee ging het stukken beter. Met Ole erbij was er wel inzet. En kansen meer dan genoeg. Als de keeper van WDS kramp krijgt ben je echt veel voor hun doel geweest. Alleen nu geen goals in de laatste minuten zoals de afgelopen vijf wedstrijden. Jammer, maar verdient verloren. Conclusie? Nu Be Fair maar bij ons thuis aanpakken aan de Spoorlaan …. MET INZET HEREN, dank u! Groet, Karel.

Dank Karel, … wat misschien nog wel aardig is om te bestuderen zijn de getallen na 2 keer 8 wedstrijden. We hebben er nu immers 16 gespeeld. Daar kun je toch wel een paar opmerkelijke feiten uit distilleren:

De mannen werden de 1ste periode kampioen met 20 punten 23 goals voor en 8 tegen. Nu in de 2e periode hebben we er maar weer acht tegen. Nog sterker, we zijn samen met SCH’44 de minst gepasseerde achterhoede van de 4e klasse B! Maar … in de 1ste periode waren we ook de meest productieve ploeg en momenteel zo ongeveer de minst productieve op Stolwijk na. Cruyff zei het al: ‘Je moet schieten, anders kun je niet scoren’. Dat hebben we dan ook weer geregeld. 😉